خانه سینما

امسال بخش تئاتر به دلیل گسترش و شیوع ویروس کرونا “کووید-۱۹” شاهد خسارات بود، زیرا خانه سینما شاهد هیچ سالنی از هنرمندان و سینماها برای جشنواره فیلم فجر نبود.

هر ساله با راه اندازی و آغاز جشنواره فیلم فجر، برخی از سینماهای تهران با کمک سینما، اهالی سینما، هنرمندان و خانواده هایشان میزبان فیلم ها می شوند.

اما امسال، به دلیل گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان و تشدید اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه، به هیچ سالنی برای اهالی هنرمند نگاه نکرد. دلیل این امر این است که این سالن ها از نظر تعداد تماشاگران در سال های گذشته قابل کنترل نبودند.

و امسال، به دلیل گسترش همه گیر کرونا، و با هدف اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و حمایت از جامعه، هیچ جشنواره در فجر در خانه سینما برگزار نمی شود.

از سوی دیگر فجر امسال به بخش رای مردم مشارکتی نشد زیرا سامانه سیستم اینترنت این کار را انجام می دهد.

هر ساله جایزه معروف سیمرغ های مردمی فیلم فجر با حضور مدیر تئاتر سینما اهدا می شود اما به دلیل شرایط استثنایی اپیدمی کوید -۱۹، به دلیل نظارت و مشارکت صنف، از روند کار اطمینان خاطر داشتند.

شایان ذکر است که سرهنگ نادر مرادی، رئیس پلیس کنترل بر اماکن عمومی در تهران اعلام کرد که تالارها، سینماها، استخرها و مراکز ورزشی همچنان بسته هستند و اجازه فعالیت ندارند.

 رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت در مورد آخرین تحولات در اجرای طرح فاصله اجتماعی و فعالیت های صنفی اظهار داشت: «محدودیت های فعالیت راهروها و مجتمع ها برداشته شده است و این مکان ها مانند سایر اتحادیه ها تا ده شب به روال معمول خود ادامه می دهند».