درگذشت نویسنده و طنزپرداز برجسته، محمدعلی علومی
درگذشت نویسنده و طنزپرداز برجسته، محمدعلی علومی

درگذشت نویسنده و طنزپرداز برجسته، محمدعلی علومی؛ محمدعلی علومی، نویسنده، طنزپرداز و پژوهشگر، در روز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت، در شهر بم استان کرمان درگذشت. او در سن ۶۳ سالگی از دنیا رفت.

درگذشت نویسنده و طنزپرداز برجسته، محمدعلی علومی

عرفان علومی، فرزند آقای علومی، به خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که مراسم تشییع و خاکسپاری پدرش صبح سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت، در قطعه هنرمندان آرامستان شهر بم برگزار خواهد شد.

به گفته او، آرامستان قطعه هنرمندان تازه تأسیس شده است و محمدعلی علومی به عنوان نخستین چهره ادبی در این قطعه به خاک سپرده خواهد شد. او در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در شهر بم متولد شده و از نسل نویسندگان پس از انقلاب به شمار می‌رفت.

محمدعلی علومی

محمدعلی علومی پس از تحصیل در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران، در دهه شصت حرفه روزنامه‌نگاری خود را با کار در روزنامه اطلاعات آغاز کرد و سپس چند سال بعد به نوشتن کتاب پرداخت.

محمدعلی علومی نویسنده‌ای برجسته بوده که از رمان‌های معروف او می‌توان به «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» اشاره کرد.

رمان «آذرستان» در سال ۱۳۷۷ برگزیده کتاب سال شد و «شاهنشاه در کوچه دلگشا» نیز برنده جایزه سی سال رمان طنز ایران شد.

علومی همچنین کتاب‌هایی برای کودکان و نوجوانان نوشته بود که بخش مهمی از آثار ادبی او را تشکیل می‌دهند.

همچنین یک فیلم با عنوان «محمدعلی علومی، قصه‌گوی مردم» ساخته شده است که به زندگی و آثار این نویسنده برجسته پرداخته و به عنوان یک قصه‌گوی معاصر شناخته می‌شود.