بازداشت ۸ طلبه مدرسه دینی در راسک: توضیحات کمپین فعالین بلوچ
بازداشت ۸ طلبه مدرسه دینی در راسک: توضیحات کمپین فعالین بلوچ

بازداشت ۸ طلبه مدرسه دینی در راسک: توضیحات کمپین فعالین بلوچ؛ گزارش‌ها از بازداشت هشت طلبه از مدرسه دینی انوارالحرمین در شهرستان راسک به دست نیروهای سپاه پاسداران سیستان و بلوچستان توسط کمپین فعالین بلوچ منتشر شد.

بازداشت ۸ طلبه مدرسه دینی در راسک: توضیحات کمپین فعالین بلوچ

گزارش‌ها از بازداشت هشت طلبه از مدرسه دینی انوارالحرمین در شهرستان راسک به دست نیروهای سپاه پاسداران سیستان و بلوچستان توسط کمپین فعالین بلوچ منتشر شد.

بر اساس این گزارش، در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت، نیروهای نظامی به منزل مسکونی و مدرسه دینی مولانا فضل‌الرحمن کوهی در منطقه پشامگ شهرستان راسک حمله کرده، تلفن همراه خانواده مدرسه را مصادره کرده و هشت طلبه این مدرسه را بازداشت کرده‌اند.

هویت طلاب بازداشت‌شده به عنوان عبدالاحد، هادی، اویس، رفیع‌الله، ولید، زاهد، سعید و محب‌الله اعلام شده است، اما نام‌های خانوادگی آنها مشخص نیست.

شکستن شیشه‌های در و پنجره‌های

بر اساس گزارش، نیروهای نظامی بدون ارائه حکم قضایی و با شکستن شیشه‌های در و پنجره‌های منزل مسکونی و مدرسه دینی فضل‌الرحمن کوهی که در زندان وکیل‌آباد مشهد زندانی است، حمله کردند.

ویدیوهای منتشر شده در کانال تلگرامی کمپین فعالین بلوچ نشان می‌دهد که ماموران سپاه شیشه‌های خانه و مدرسه دینی مولانا فضل‌الرحمن کوهی را شکسته‌اند.

به گزارش این رسانه که از یک منبع مطلع نقل شده است، نیروهای نظامی در جریان حمله مذکور، خودروی محمداکرم کوهی، امام جمعه پشامگ را مصادره کرده و با خود بردند.