تجمع بازاریان بندرعباس در اعتراض به افزایش مالیات
تجمع بازاریان بندرعباس در اعتراض به افزایش مالیات

تجمع بازاریان بندرعباس در اعتراض به افزایش مالیات؛ تعدادی از بازاریان در بندرعباس به اعتراض علیه افزایش مالیات و بخشنامه‌های مرتبط با آن، جلسه‌ای اعتراضی را در اداره کل دارایی و امور مالیات استان هرمزگان برگزار کردند.

تجمع بازاریان بندرعباس در اعتراض به افزایش مالیات

وب‌سایت صبح ساحل در خبری منتشرشده در صبح یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت اظهار کرد که تعدادی از کسبه عمده‌فروش و خرده‌فروش از انواع بازار بندرعباس در اعتراض به پرداخت اجباری ۱۰ درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده و مشکلات سامانه مودیان، وارد محوطه اداره کل امور دارایی و مالیات استان هرمزگان شدند.

یکی از کاسبان معترض به افزایش مالیات بر ارزش افزوده، در گفتگو با صبح ساحل اشاره کرده که در شرایط تورم و تحریم، بخش تولید و صنعت کشور به بار اضافی افتاده است و افزایش مالیات بر ارزش افزوده این بار را بیشتر کرده است که او این را به عنوان نوعی خودتحریمی برای صنعت کشور مطرح کرده است.

افزایش مالیات بر ارزش

کاسبان شرکت کننده در تجمع اعتراضی شعارهایی از جمله “ما اعتراض داریم” سر داده و از اداره کل دارایی و امور مالیات استان هرمزگان خواسته‌اند که بخشنامه‌های مرتبط با افزایش مالیات بر ارزش افزوده را لغو کند.

در طی هفته گذشته، برخی از طلافروشان در شهرهای مختلف کشور از جمله ارومیه، تهران و تبریز، به اعتراض نسبت به مصوبات مالیاتی دولت و تلاش مجلس برای افزایش مالیات بر آن‌ها، مغازه‌های خود را تعطیل یا نیمه‌تعطیل کردند و به اعتصاب پرداختند.