شب عید

گزارش ها از وضعیت بازار ایران حاکی از آن بود که با نزدیک شدن به شب عید نوروز و میزان مشارکت شهروندان در مراکز خرید، قیمت برخی کالاها بدون نظارت و با قیمت های آزاد افزایش یافت و در برخی موارد قیمت ۳ برابر شد.

روزنامه “همشهری” گزارش داد كه در تهران علیرغم اعلام قیمت واحد مرغ، این محصول با قیمتی از ۲۵ کیلوگرم تا بیش از ۳۸ هزار تومان به فروش می رسد.

 

چرا دولت به بهره‌برداری و طمع بازرگانان نمی پردازد؟

 

این گزارش حاکی از آن است که برخی از فروشندگان مرغ دریافتی را با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و بیش از ۲۵ هزار تومان فروخته اند.

همشهری نوشت گوشت قرمز نیز با قیمت های مختلفی ارائه می شود. و گزارش آن حاکی از آن است که گوشت گاو ۱۲۰هزار تومان است، اما در برخی فروشگاه ها با قیمت ۱۳۵ و ۱۷۰هزار تومان به فروش می رسد.

تلویزیون ایران نیز از افزایش دو تا سه برابری قیمت ماهی خبر داد و برخی رسانه ها نشان دادند که “ماهی” در سفره شهروندان “لوکس” شده است!

 

همچنین بخوانید: سود واردات روغن به چه‌ کسانی می ‌رود؟

از سوی دیگر، با نزدیک شدن شب عید، انواع روغن های پخت و پز و روغن های سرخ کردنی گیاهی نیز با سه برابر قیمت ثابت به مردم فروخته می شود. و طی چند روز گذشته، تصاویر صف های شلوغ در چند شهر برای بدست آوردن روغن در شهرها پخش شده است.

از سوی دیگر رئیس گشت های مشترک نظارت بر قیمت ها در تهران اعلام کرد که فقط در زمینه گرانی مرغ و تخم مرغ ۴۰۰۰ مورد تخلف ثبت شده است.

وی گفت: «جریمه های بیش از هزار میلیارد تومان برای خزانه دولت جمع آوری شده است».