نازنین زاغری
نازنین زاغری آزاد شد

نازنین زاغری آزاد شد، حجت کرمانی ، وکیل نازنین زاغری رتکلیف ، به رسانه ها گفت که موکلش آزاد شده است. به گفته حجت کرمانی ، امروز ۱۷ اسفند ماه پایان پایان حکم 5 ساله زندان خانم زاغری است.

نازنین زاغری آزاد شد

حجت کرمانی ، وکیل نازنین زاغری رتکلیف ، به رسانه ها گفت که موکلش آزاد شده است. به گفته حجت کرمانی ، امروز ۱۷ اسفند ماه پایان پایان حکم 5 ساله زندان خانم زاغری است.

پس از شیوع اپیدمی کرونا و انتشار خبر بیماری نازنین زاغری در زندان ، و پس از اعتراضات بین المللی در در ۱۷ اسفند سال گذشته، پس از چهار سال و نیم ، وی از زندان به حبس خانگی در خانه پدر و مادرش در تهران منتقل شد.

بریتانیا: برای آزاد زاغری از هیج کاری دریغ نمی‌کنیم

وكیل خانم زاغری افزود كه تاریخ دادرسی موكل وی در پرونده دوم برای تبلیغ علیه رژیم ۲۴ اسفند ماه در دادگاه انقلاب تعیین شده است.

پیش از این ، همسر زاغاری ، ریچارد رتکلیف گفته بود که وی باید در تاریخ ۱۷ اسفند آزاد شود مگر اینکه مقامات امنیتی و قضایی ایران دلایل دیگری برای ادامه بازداشت نازنین زاغری ارائه دهند.

نازنین زاغری با بنیاد خیریه تامسون رویترز ، شاخه خیریه خبرگزاری رویترز همکاری کرده است. این شهروند ایرانی-بریتانیایی در فروردین ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران در فرودگاه تهران دستگیر شد.

وی اتهام جاسوسی توسط مقامات قضایی ایران را تکذیب کرد ، اما به پنج سال زندان محکوم شد.

وزیر امور خارجه بریتانیا در توییتر به آزادی نازنین زاغری پاسخ داد. دومنیک راب خواستار بازگشت هر چه سریعتر او به بریتانیا شده است.