محکومیت به اعدام برای محمود مهرابی، زندانی سیاسی
محکومیت به اعدام برای محمود مهرابی، زندانی سیاسی

محکومیت به اعدام برای محمود مهرابی، زندانی سیاسی؛ محکومیت به اعدام برای محمود مهرابی، زندانی سیاسی؛ “محمود مهرابی”، یک زندانی سیاسی در زندان دستگرد اصفهان، به اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شده است.

محکومیت به اعدام برای محمود مهرابی، زندانی سیاسی

“بابک فارسانی”، یکی از وکلای دفاع محمود مهرابی، در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت اعلام کرد که دادگاه از ابلاغ رسمی حکم خودداری کرده است و وکلای مدافع با حضور در شعبه صادر کننده حکم و قرائت متن آن، از مفاد حکم آگاه شده‌اند.

خواهر محمود مهرابی، در یک استوری در اینستاگرام خود اعلام کرده است که در روز ۱۷ اردیبهشت و به اعتراض به حکم صادر شده علیه برادرش، قصد دارد روبه‌روی منزل «آیت‌الله ناصری» خودسوزی کند.

محمود مهرابی، شهروندی اهل مبارکه است که از تاریخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ در بازداشت اطلاعات سپاه پاسداران قرار دارد. پس از ۴۳ روز از بازداشت، یعنی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، او با وثیقه آزاد شد، اما تنها چند ساعت پس از آزادی، مأموران به خانه‌اش حمله کردند و او را دوباره بازداشت کردند. از آن زمان تاکنون، محمود مهرابی همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

محمود مهرابی

در خرداد سال گذشته، رسانه‌های حقوق بشری گزارش دادند که محمود مهرابی به دنبال شکنجه‌های طولانی‌مدت دچار پارگی فتق شده است و به عمل جراحی نیاز دارد، اما مسئولان قضایی از اعزام او به بیمارستان جلوگیری می‌کنند.

در مهر سال گذشته، کیفرخواستی با ۱۸۷ اتهام از جمله افساد فی‌الارض علیه محمود مهرابی توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه در استان اصفهان صادر شد.