انفجار کشتی تجاری

وزیر دفاع اسرائیل، بنی گانتس گفت كه ایران مسئول انفجار کشتی تجاری اسرائیلی است که در ساعات اولیه صبح جمعه گذشته هنگام عبور از دریای عمان  دچار حادثه شد.

وی گفت: «نتایج تحقیقات مقدماتی ما نشان می دهد که ایران مسئول انفجار این كشتی است، زیرا می خواهد به زیرساخت های اسرائیل حمله كرده و شهروندان را به وحشت بیندازد».

به نوبه خود، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران ادعاهای وزیر دفاع اسرائیل را رد کرد و گفت: «در هر حادثه بیفتد، ما متهم هستیم»

معاون اول رئیس جمهور ایران در سفر به استان گلستان با اشاره به خطرات و تهدیدات کنونی که ایران در معرض آن قرار دارد، گفت: «هر اتفاقی در سطح منطقه ای و بین المللی بیفتد، انگشت اتهام را متوجه ایران می کنند».

وی اضافه کرد: «همانطور که آنها سوزاندن کشتی اسرائیلی را به ایران نسبت می دهند، ما باید از این نظر حساسیت بیشتری نشان دهیم».

از سوی دیگر، روزنامه کیهان که نماینده رهبر ارشد ایران، خامنه‌ای نظارت می شود، اعلام کرد که حمله و  انفجار کشتی تجاری توسط نیروهای مورد حمایت تهران به تلافی حمله اخیر آمریکا و اسرائیل به پایگاه های شبه نظامیان حامی ایران در سوریه آغاز شده است.

این اختلافات پس از اظهارات کیهان و جهانگیری بین تهران و تل آویو بالا گرفت، زیرا دنی دنون، سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل گفت: «ساکت نخواهیم ماند. ایرانیان هزینه هر سنگینی برای هیچ حمله علیه دولت اسرائیل را خواهند پرداخت».