ماسك
چگونه پوست خود را روشن کنیم؟

چگونه پوست خود را روشن کنیم، بهترین راه برای داشتن پوستی روشن و صاف استفاده از سفید کننده های گیاهی و طبیعی در خانه است.

چگونه پوست خود را روشن کنیم؟

بهترین راه برای داشتن پوستی روشن و صاف استفاده از سفید کننده های گیاهی و طبیعی در خانه است، یک کرم روشن کننده پوست خانگی درست کنید

قبل از شروع استفاده از این داروهای خانگی ، مهم است که در مورد مراقبت و محافظت از پوست بدانید. به دلیل تجمع سلولهای مرده و آسیب های ناشی از آلاینده ها و اشعه های مضر یو وی، رنگ پوست تیره می شود. برای اطمینان از پاک شدن آلودگی ها و سلول های مرده پوست ، پوست خود را با ماسک و اسکراب تمیز و لایه برداری کنید.

کرم سفید کننده پوست با پاپایا و عسل

نصف فنجان پاپایای تازه و یک قاشق چای خوری عسل درست کنید.

ابتدا قطعات پاپایا را له کرده تا خمیر غلیظی بدست آورید ، سپس عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید ، سپس این ترکیب را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بمالید.


صورت خود را با آب گرم ودوباره آب سرد بشویید و در آخر با باند خشک کنید این روش درمانی را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

ماسک سفید کننده پوست با گوجه فرنگی و ماست 

یک گوجه فرنگی ، 1 قاشق چای خوری ماست ، و 1 قاشق چای خوری بلغور جوی دو سر درست کنید.

ابتدا گوجه فرنگی ها را از وسط خرد کرده و آب آنها را بگیرید ، سپس جو را در ظرف ریخته و آب گوجه فرنگی را اضافه کرده و ماسک را اضافه کرده و خوب هم بزنید ، این مخلوط را روی پوست خود قرار داده و بعد از 20 دقیقه با آب آن را گرم بشویید. این روش درمانی را 2-3 بار در هفته تکرار کنید.

ماسک با شیر آب لیمو و عسل

آب لیمو سرشار از ویتامین C است که خاصیت فوق العاده روشن کنندگی پوست را دارد. که به دلیل کاهش تولید ملانین است.

 

1 قاشق غذاخوری شیر ، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو ، و 1 قاشق چای خوری عسل درست کنید. همه مواد را در یک کاسه مخلوط کرده و پس از تمیز کردن صورت ، خمیر را به پوست خود بمالید و پس از 20 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.این روش را هر شب تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

تهیه ماسک و کرم روشن کننده پوست مرکبات

یک سفید تخم مرغ ، یک قاشق چایخوری آب گریپ فروت ، یک قاشق چای خوری آب لیمو و دو قاشق چای خوری خامه بدون چربی درست کنید.

ابتدا تخم مرغ را شکسته و سفیده تخم مرغ را جدا می کنیم ، سپس در ظرف دیگری آب گریپ فروت ، آب لیمو و خامه را مخلوط می کنیم ، سپس سفیده تخم مرغ را اضافه می کنیم ، ماسک آماده شده را به مدت 15 دقیقه استفاده می کنیم ، آن را روی صورت قرار می دهیم و با آب گرم شستشو دهید. آب گرم. این روش درمانی را 3 بار در هفته قبل از خواب تکرار کنید.