المپیک توکیو

صداهای بین المللی كه از برگزاركنندگان بازی های المپیک توکیو برای ممنوعیت حضور ایران در المپیک توکیو ۲۰۲۰ دعوت شده اند، به دلیل سرکوب و اعدام ورزشکاران توسط رژیم ایران افزایش یافته است.

خواسته های بین المللی برای پاسخگویی رژیم ایران در برابر سرکوب و اعدام ورزشکاران در کشور افزایش یافت و خواستار جلوگیری از حضور تهران در بازی ها و مسابقات بین المللی ورزشی شد.

 

  • ورزش جزئی از حقوق بشر

 

در مقاله ای که در مجله The Hill منتشر شد، دو نویسنده از شرکت های بزرگ حامی مالی و حمایت مالی از مسابقات بین المللی خواستند که به دلیل شرکت ایران، حمایت مالی خود از بازی های المپیک توکیو را پس بگیرند.

این مقاله همچنین خواستار پاسخگویی کمیته بین المللی المپیک به دلیل نادیده گرفتن منشور خود، که بیان می کند عمل به ورزش از حقوق بشر است، می باشد.

 

  •  پرچمی بی‌طرف

 

نویسندگان همچنین خاطرنشان می کنند که هدف حمله رژیم ایران به ورزشکاران این کشور، خنثی سازی مخالفت ها و ایجاد رعب و وحشت در بین ایرانیان است.

این دو نویسنده همچنین پیشنهاد کردند که حضور ایران در المپیک توکیو ممنوع شود اما ورزشکاران ایرانی با پرچمی بی‌طرف در المپیاد شرکت کنند تا از رقابت محروم نشوند.

 

 

در این مقاله اعدام مهدی علی‌حسینی، ۲۹ سال کشتی گیر ایرانی، در اواخر ژانویه توسط جمهوری اسلامی به عنوان بخشی از مبارزات علیه مخالفان ذکر شد.

این مقاله حاکی از آن است که آدان حسینی تنها چهار ماه پس از اعدام نوید افکاری، ۲۷ساله ، کشتی گیر دیگری که در اعتراضات سراسر کشور در سال های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ شرکت کرده بود، اتفاق افتاده است.