کیمیا علیزاده
کیمیا علیزاده در تیم پناهندگان در المپیک توکیو شرکت می‌کند

کیمیا علیزاده در تیم پناهندگان در المپیک توکیو شرکت می‌کند، کیمیا علیزاده ، تنها ورزشکار زن صاحب مدال ایرانی، که پناهندگی وی در آلمان تأیید شده است ، قصد دارد به عنوان عضوی از تیم ورزشکاران پناهنده تحت پرچم سفید در المپیک توکیو شرکت کند.

کیمیا علیزاده در تیم پناهندگان در المپیک توکیو شرکت می‌کند

کیمیا علیزاده ، تنها ورزشکار زن صاحب مدال ایرانی، که پناهندگی وی در آلمان تأیید شده است ، قصد دارد به عنوان عضوی از تیم ورزشکاران پناهنده تحت پرچم سفید در المپیک توکیو شرکت کند.

خانم علیزاده که در المپیک 2016 ریو مدال برنز تکواندو را از آن خود کرد ، سال گذشته به آلمان رفت و در آنجا تقاضای پناهندگی کرد.

او پیشنهادهای زیادی برای پیوستن به تیم های ملی هلند ، کانادا ، بلژیک و بلغارستان دریافت کرد.

وی به رویترز گفت: “تکواندو زندگی من را تغییر داد.” من اولین ورزشکار ایرانی هستم که مدال المپیک می گیرم. بعد از این حادثه من مشهور شدم و همه من را می شناسند. شرایط بسیار سختی بود. ”

تیم المپیک پناهندگان

کیمیا علیزاده 22 ساله اکنون به همراه همسرش در بایرن آلمان زندگی می کند. برای حضور در المپیک توکیو ، او ابتدا باید در مسابقات قهرمانی اروپا در ماه مه در صوفیا امتیاز کسب کند.

او قصد دارد به تیم المپیک پناهندگان بپیوندد ، 55 نفر از آنها در 12 رشته ورزشی در ژوئن سال جاری انتخاب می شوند.

فدراسیون تکواندوی آلمان گفت که رئیس فدراسیون تکواندوی آلمان تابستان گذشته با وزیر کشور آلمان در مورد درخواست پناهندگی کیمیا علیزاده تماس گرفت. وی سومین ورزشکار پناهنده از فدراسیون تکواندو آلمان است.