مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام “سید مهدی خاموشی” گفت که سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در فضای مجازی ماه اسفند در پایتخت، تهران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خاموشی در کنفرانس مطبوعاتی که دیشب، دوشنبه ۱۱ اسفند برگزار شد، تأکید کرد که برگزاری مسابقات با توجه به شیوع کرونا پیامی به جهانیان است که اسلام و قرآن زنده هستند و جامعه اسلامی در مسیر به سعادت و توسعه است.

جلسه با تلاوت قرآن توسط وحید خزاعی، برنده مسابقه دانشجویان جهان اسلام آغاز شد، سپس حجت الاسلام خاموشی سخنرانی کرد.

وی توضیح داد: «سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش اخوان شامل رشته های: تلاوت، قرائت و ترتیل کل قرآن کریم و در بخش خواهران در رشته حفظ کل قرآن است. و بخش طلاب علوم دینی شامل زمینه های حفظ کل و تفسیر، خطابه، ترتیل و تفسیر، قرائت و تفسیر و  و تفسیر تخصصی است».

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: «همزمان با این دوره از مسابقات، دومین دوره مسابقات خوشنویسی نگارش قرآن کریم برگزار می شود».

وی افزود: «در حال حاضر، همه کشورهای میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به دلیل شیوع ویروس کرونا، آن را تعطیل و متوقف کرده اند».

و تاکید کرد: «ایران تنها کشوری است که علیرغم شیوع کرونا، مسابقات قرآن خود را برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار می کند».