پول‌های ایران

وزیر امور خارجه ایران، محمدجواد ظریف اعلام کرد که آنها با کره جنوبی در مورد مکانیزمی برای بازیابی و استرداد پول‌های ایران در سئول به توافق رسیده اند.

ظریف در توضیحات خود در مورد دارایی های ایران که در کره جنوبی نگهداری می شود، و اظهار داشت که  چانگ اوی-یونگ، وزیر امور خارجه کره‌ جنوبی از وی دعوت کرده است تا درباره این دارایی ها صحبت کند.

وزیر امور خارجه ایران توضیح داد که این گفتگوها هفته گذشته صورت گرفت و طی آن وزیر کره‌جنوبی تأیید کرد که برای پیگیری موضوع برای دستیابی به نتیجه گیری تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

 

  • دریافت مجوز از آمریکایی ها غیر ضروری است

 

وی توضیح داد: «در مورد مکانیزمی برای  استرداد پول‌های ایران توافق شده است، اما به نظر می رسد کره‌جنوبی مجوزهای بحران را از آمریکا نگرفته است ، بنابراین اعلام می کند که موضوع را پیگیری می کند».

جواد ظریف همچنین نشان داد: «ایران دریافت مجوز از آمریکایی ها را غیرضروری می داند، اما طرف کره ای در تلاش است تا آنها را بدست آورد».

به نوبه خود، وزیر امور خارجه کره جنوبی، یونگ یو یانگ، صداقت سئول را در تلاش برای آزادی پولهای بلوکه شده ایران تأیید کرد.

وی از ایران خواست زودهنگام نفتکش کره جنوبی را که در ماه دی گذشته توقیف کرده بود و ناخدای کره جنوبی آن را آزاد کند.

وزیر امور خارجه کره جنوبی همچنین گفت: ««این گفتگو نشان دهنده اهمیت کره جنوبی به روابط با جمهوری اسلامی ایران است».

وی اضافه کرد: «ما مصمم هستیم که تمام تلاش خود را برای حل مشکل استفاده از منابع ارزی و پول‌های ایران با بانک های کره ای انجام دهیم».