دو برادر نوید افکاری همچنان در انفرادی و محروم از تلفن هستند

نوید افکاری علیرغم اعتراضات گسترده نسبت به اعدام وی ، در تاریخ ١٢ سپتامبر سال ٢٠٢٠ توسط دستگاه قضایی ایران اعدام شد.

سازمان حقوق بشر ایران در گزارشی روز جمعه (۱۵ ژانویه) گفت که نیروهای امنیتی “آنها را برای کنترل خانواده به گروگان گرفتند”.

به طبق وب سایت “ایران اینترنشنال” : وحید و حبیب افکاری از 5 سپتامبر در سلول انفرادی به سر می برند و آنها اجازه ارتباط با خانواده خود را ندارند.

وحید و حبیب افکاری به همراه برادر فقیدشان نود در آگوست ۲۰۱۸ به دلیل شرکت در تظاهرات مردمی مخالفان دستگیر شدند ، آنها آزاد نشدند .

باهیا نامجو و حسین افکاری ، پدر و مادر نوید ، روز دوشنبه 19 اکتبر نامه ای به محمد هاشمی ، معاون دادستان عمومی شیراز و قاضی مسئول زندان نوشتند که دو پسر آنها وحید و حبیب به سلول انفرادی منتقل شده اند. 

دو برادر نوید افکاری همچنان در انفرادی و محروم از تلفن هستند

یک هفته قبل از اعدام برادرشان نوید ، آنها را شکنجه کردند ، و آنها بر ضرورت بازگشت فوری دو پسر خود به بند عمومی تأکید کردند.

والدین از مقامات قضایی خواستند که مسئول شکنجه پسرانشان به دست “علی خادم الحسینی” و زندانبانان باشند.

اما سه ماه پس از این پیام ، مقامات دادگستری و زندان عادل آباد شیراز هنوز معشوق و تنها افکار من را در سلول انفرادی نگه داشته اند.

براي ايرانيان آزاديخواه نوید افکاری را فراموش نكنيد 

سایت خبری “ایران وایر” و برخی از فعالان مدنی اعلام کردند که پرسنل امنیتی حسین افکاری و پسرش حمید افکاری را هنگام تمیز قبر نوید ، روز پنجشنبه ، ۱۷ دسامبر دستگیر کردند.

روز ۲۸ آذر نیروهای امنیتی پدر و برادر افکاری را چند ساعت بازداشت کرده و سنگ قبر او را تخریب کردند.

براساس اطلاعات رسیده به کانال “ایران اینترنشنال” ، نیروهای امنیتی حبیب و وحید افکاری را با ضرب و شتم در “بخش انضباطی” در داخل زندان عادل آباد شیراز که معروف به “مجازات زندانیان” تعیین شده است ، شکنجه کردند.