امنیت ملی آمریکا

امروز صبح، پنجشنبه ۳۰ بهمن، جان بولتون مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که کشورهای خلیج فارس باید در مذاکرات هسته ‌ای با ایران مشارکت دادند.

آقای بولتون در مصاحبه اختصاصی با شبکه “العربیه” گفت که تغییر مثبت در رفتار رژیم فعلی ایران تحت هیچ شرایطی نزدیک نیست و خاطرنشان كرد که رژیم ایران تهدید اصلی برای امنیت و ثبات در منطقه و تمام خاورمیانه است.

 

  • رژیم حاکم ایران خطر اصلی نه مردم خود

 

 جان بولتون افزود: «این تصور که ایران تحت رژیم فعلی به رهبری خامنه ای به یک کشور مسئول در خاورمیانه تبدیل می شود کاملاً اشتباه است».

وی توضیح داد: «در مورد مردم ایران صحبت نمی كنم، اما در مورد رژیم حاكم در این كشور صحبت می كن ، كه تهدید اصلی برای امنیت و ثبات منطقه است».

 مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا همچنین بر لزوم شرکت کشورهای خلیج فارس در هرگونه مذاکره درباره توافق هسته ای جدید با ایران تأکید کرد.

 

  • رژیم ایران علت اصلی ادامه بحران یمن

 

وی اضافه کرد: «کشورهای منطقه حق دارند این سوال را بپرسند که چرا واشنگتن به تهران اجازه غنی سازی اورانیوم را داده در حالی که هیچ کشور دیگری در منطقه چنین کاری انجام نداده است؟».

وی همچنین اظهار داشت که رژیم ایران دلیل اصلی ادامه بحران یمن است و نشان داد که ادامه حمایت تهران از شبه نظامیان تروریستی حوثی همان چیزی است که مانع دستیابی به یک راه حل سیاسی در یمن می شود.