پول ایران

وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، اخبار لغو تحریم دارایی های و پول ایران را تکذیب کرد و تأکید کرد که ایالات متحده برای ورود به مذاکرات هسته ای هیچ امتیازی به ایران نمی دهد.

بلینکن در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا واشنگتن قصد دارد تحریم های ایران را کاهش دهد، در جلسه کمیته امور خارجه مجلس گفت: «تا زمانی که ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای ادامه ندهد، هیچ یک از این تحریم ها برداشته نخواهد شد».

 بزرگترین تامین کننده مالی تروریسم 

وزیر امور خارجه تأکید کرد که ایالات متحده “مشکلات اساسی” با طیف گسترده ای از اقدامات ایران، از جمله پشتیبانی از تروریسم، برنامه موشک های بالستیک و سایر اقدامات بی ثبات کننده در منطقه دارد.

وی گفت:  «اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد، در منطقه فاجعه ای رخ خواهد داد زیرا از آن برای تروریسم استفاده خواهد کرد».

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن تاکید کرد که دیپلماسی “پایدارترین” راه حل برای مسئله هسته ای ایران است.

وی افزود: «ایالات متحده آمادگی خود را برای حضور در نشست کشورهای عضو توافق هسته ای اعلام کرد، اما ایران از حضور در این نشست خودداری کرد».

شایان ذکر است که استاندار بانک مرکزی ایران و برخی مقامات در ایران از توافق با کره جنوبی برای آزادسازی برخی از دارایی های و پول ایران در کره جنوبی خبر داده اند.