ازسرگیری برجام

امروز صبح، یکشنبه ۱۷ اسفند، رئیس جمهور ایران، حسن روحانی، در دیدار با سایمون کاوونی، وزیر خارجه ایرلند شروط ایران برای ازسرگیری برجام را اعلام می کند.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در طی دیدار روحانی با وزیر امور خارجه ایرلند از بی‌تحرکی و بی‌عملی اروپا نسبت به تعهدات توافقنامه برجام انتقاد کرد.

روحانی همچنین از آمادگی ایران برای همکاری با نهادهای بین المللی برای حل بحران های منطقه خبر داد و گفت: «بهترین راه حل مشکلات با شرکای اروپایی در سطوح مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مذاکره بر اساس احترام متقابل و پرهیز از هرگونه تهدید و فشار است».

رئیس جمهور ایران با انتقاد از عدم پایبندی و بی‌عملی اروپا به تعهدات برجام انتقاد کرد و افزود: «جمهوری اسلامی به برجام و حفظ آن متعهد است و تنها طرفی است که هزینه آن را پرداخت کرده است. اما این وضعیت به هر گونه نمی تواند ادامه یابد».

وی همچنین شرایط ایران را برای ازسرگیری برجام اعلام کرد و تأكید كرد: «ایران پس از لغو تحریم های غیرقانونی آمریكا آماده انجام تعهدات خود است و سیاست ارعاب و فشار را کنار بگذارید».

روحانی افزود که علیرغم تعلیق اجرای پروتکل الحاقی، ایران همچنان متعهد به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در انجام تعهدات خود بر اساس توافق نامه است.