محموله‌های مخفیانه نفت

گزارش ها نشان داد که ایران به طور مقادیر زیادی از محموله‌های مخفیانه نفت ایران به چین صادر کرده است و این مقدار در روز در ژانویه به تنها ۸۵۰٫۰۰۰ بشکه رسیده است.

ایران در ماه های اخیر بی سر و صدا مقادیر رکوردی نفت خام را به چین منتقل کرده است، در حالی که پالایشگاه های دولتی هند، نفت ایران را به برنامه های واردات سالانه خود اضافه کرده اند.

  • محموله‌های غیرمستقیم

طبق شش منبع صنعتی و داده های Refinitiv، گزارش ها نشان داد که ایران این فرض را انجام داد که تحریم های ایالات متحده به زودی تخفیف می یابد.

خدمات تحقیقات نفت Refinitiv گزارش داد که ایران طی چهارده ماه گذشته حدود ۱۷٫۸ میلیون تن، معادل حدود ۳۰۶٫۰۰۰ بشکه در روز، نفت خام به چین حمل کرده و این محموله ها در ژانویه و فوریه به رکورد رسیده است.

این سرویس نشان داد که حدود ۷۵٪ از واردات مخفیانه نفت ایران از سلطان نشین عمان، امارات متحده عربی یا مالزی توصیف شده است.

  • واکنش شرکت ملی نفت ایران

در همان زمان، شرکت ملی نفت ایران از پاسخگویی خودداری کرد و از اظهار نظر در مورد انتقال محموله‌های مخفیانه نفت به چین و سایر کشورها خودداری کرد.

در حالی که یک مقام وزارت نفت گفت: «وقتی تحریم های ناعادلانه آمریکا برداشته شود، جمهوری اسلامی می تواند نفت خود را به هر کشوری بفروشد و من به شما اطمینان می دهم که بسیاری از قراردادها امضا خواهد شد».