مراقبت روزانه از پوست

بسیاری از دختران مشتاق مراقبت روزانه از پوست هستند برای محافظت از آن در برابر مشکلات، درخشندگی آن را حفظ کرده و پوستی درخشان و سالم بدست آورید، چه با رعایت روال معمول محافظت از آن در برابر آفتاب و چه با استفاده از پاک کننده ای موثر که برای از بین بردن سلول های مرده و مرطوب سازی آنها کار می کند.

بنابراين، در این مقاله، ما چندین روش برای مراقبت و نگهداری روزانه از پوست به شما ارائه می دهیم.

 

۱- مرطوب‌کننده 

مرطوب سازی روزانه پوست برای حفظ درخشندگی آن مهم است. با این حال، کرمهایی که فاقد عناصر شیمیایی هستند باید انتخاب شوند، به آرامی و با حرکات دورانی استفاده شوند تا نتیجه بهتری حاصل شود.

 

۲- لایه برداری

لایه برداری یکی از مهمترین مراحل جذابیت و مراقبت روزانه از پوست و کمک به از بین بردن پوست مرده و مسدود شدن منافذ پوست است.

اما با در نظر گرفتن تکرار روند لایه برداری ای دو بار هفتگی است.

 

۳- نوشیدن آب

نوشیدن روزانه مقدار زیاد آب به مرطوب سازی پوست به طور طبیعی کمک می کند، ظاهر جوش ها و جوش هایی که روی آن تأثیر می گذارند را کاهش می دهد و سموم پوست را از بین می برد.

این امر باعث شفافیت و بدون مشکل و همچنین محافظت از آن در برابر چروک های زودرس می شود.

 

۴- استفاده از کرم ضدآفتاب 

کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر قهوه ای شدن، سوختگی و لکه های تیره که روی پوست ظاهر می شود، در طول روز برای پوست در اولویت است.

 

۵- تمیز کردن

مراقبت از پوست و تمیز کردن روزانه آن با استفاده از آب گرم برای باز کردن منافذ پوستی ضروری است.

همچنین می توانید پوست را با چای سبز تمیز کنید زیرا به صورت موضعی اثر ضد التهاب و مرطوب کنندگی پوست دارد و برای روشن شدن پوست مفید است.

 

۶-  لوازم آرایشی

قبل از خواب، پوست را خوب بشویید و آرایش را پاک کنید. زیرا گذاشتن مواد آرایشی روی پوست بر روی آن تأثیر منفی می گذارد و باعث خشک شدن آن و ایجاد جوش می شود.