اقدامات پیشگیرانه

پس از وقفه ای طولانی به دلیل گسترش ویروس کرونا، اکنون جزیره کیش پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از هر مکان در کشور است، اما هیچ پروتکل بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه رعایت نشده است.

متخصصان وزارت بهداشت و جهانگردی اظهار داشتند که افزایش تعداد گردشگران و مسافران برای اقتصاد و گردشگری امری خوب است، اما همچنین باعث افزایش نگرانی از شیوع ویروس کرونا در این جزیره می شود.

آمار گردشگری در این جزیره نشان می دهد که تعداد کل سفرهای ورودی و خروجی به کیش سه برابر شده است و به ۱۰۶ پرواز در روز رسیده است.

 

میزبانی پر از نگرانی و اضطراب است

 

از سوی دیگر، رئیس اتحادیه هتلداران کیش اعلام کرد ۹۸٪ هتل های این جزیره اشغال شده است و گفت که از دسامبر هیچ اتاق خالی در هتل ها وجود ندارد.

وی همچنین توضیح داد که متأسفانه، در برخی از مکانهای سربسته  مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند و به روشی عادی رفتار می کنند گویا کورنا وجود ندارد.

سخنگوی هیئت بهداشتی جزیره کیش همچنین تأکید کرد که کنترل رفتار گردشگران و مسافران دشوارتر است.

 

مشکل اصلی مسافرانی هستند که اقدامات پیشگیرانه را رعایت نمی‌کنند

 

وی اظهار داشت: «متأسفانه، مشکل اصلی ما مسافرانی هستند که فکر می کنند شهرهایی که آبی اعلام شده اند در معرض خطر نیستند و بنابراین از اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی و پروتکل بهداشتی پیروی نمی کنند».

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت که انجام سفرهای تفریحی در این زمان با توصیه های سازمان جهانی بهداشت مغایرت دارد.

وی اضافه کرد که احتمال انتقال ویروس در هوا صفر نیست و اگر ۱۵ دقیقه در هوا صحبت کنند ممکن است ویروس بین دو نفر منتقل شود.