نازنین زاغری
بوریس جانسون خواستار آزادی نازنین زاغری و خروج وی از ایران شد

بوریس جانسون خواستار آزادی نازنین زاغری و خروج وی از ایران شد، نخست وزیر بریتانیا ، بوریس جانسون روز چهارشنبه با تماس تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهور ایران خواستار آن شد که به نازنین زاغری، شهروند ایرانی- بریتانیایی، اجازه داده شود نزد خانواده‌اش در بریتانیا بازگردد.

بوریس جانسون خواستار آزادی نازنین زاغری و خروج وی از ایران شد

نخست وزیر بریتانیا ، بوریس جانسون روز چهارشنبه با تماس تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهور ایران خواستار آن شد که به نازنین زاغری، شهروند ایرانی- بریتانیایی، اجازه داده شود نزد خانواده‌اش در بریتانیا بازگردد.

 

به گزارش رویترز ، دفتر نخست وزیربریتانیا پس از تماس رهبران دو کشور بیانیه ای صادر کرد.

جانسون از طریق تلفن گفت كه “پرونده خانم زاغری و دیگر زندانیان ایرانی- بریتانیایی را مطرح كرده و خواستار آزادی فوری آنها شده است.”

تداوم حصرخانگی نازنين زاغرى

آقای جانسون از برداشتن پابند الکترونیک نازنین زاغری استقبال کرد و «تداوم حصرخانگی» این شهروند ایرانی-بریتانیایی را “کاملا غیر قابل قبول” توصیف کرد.

وی به روحانی گفت: “هر چه سریع‌تر باید اجازه داده شود که به خانواده خود دربریتانیا بازگردد.”

نازنین زاغری-راتکلیف فروردین ۹۵ در پایان سفری به تهران به همراه دختر خردسالش برای دیدار با خانواده اش در فرودگاه تهران دستگیر شد و بعداً به جرم “جاسوسی” به پنج سال حبس محکوم شد.

حجت کرمانی، حقوقدان و وکیل نازنین زاغری، در تاریخ ۱۷ اسفند اعلام کرد که حکم آزادی وی اعلام شده و و باز شدن پابند الکترونیک وی خبر داد.