کودتای نظامیان در میانمار
کودتای نظامیان در میانمار

کودتای نظامیان در میانمار، صبح روز دوشنبه ، 1 فوریه 2021 ، ارتش میانمار یک کودتای نظامی علیه رئیس جمهور و تعدادی از رهبران جنوب شرقی آسیا انجام داد ، از جمله برجسته ترین آنها آنگ سان سوچی را بازداشت و ساختمان تلویزیون رسمی میانمار را به کنترل درآورد.

کودتای نظامیان در میانمار

صبح روز دوشنبه ، 1 فوریه 2021 ، ارتش میانمار یک کودتای نظامی علیه رئیس جمهور و تعدادی از رهبران جنوب شرقی آسیا انجام داد ، از جمله برجسته ترین آنها آنگ سان سوچی را بازداشت و ساختمان تلویزیون رسمی میانمار را به کنترل درآورد.

طبق گفته آژانس های خبری ، ارتش میانمار یک سال وضعیت اضطراری اعلام کرد، و مقامات ارشد دولت را به دلیل آنچه “تقلب در نتایج انتخابات سال گذشته” دستگیری کرد

در بیانیه که از سوی تلویزیونی متعلق به ارتش آمده است که انتقال قدرت در دست ژنرال مین اونگ هلیانگ ، فرمانده کل نیروهای مسلح کشور است.

تحولات جاری در میانمار ضربه جدی به اصلاحات دموکراتیک میانمار است

دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش اقدام به کودتای ارتش میانمار و دستگیری رهبر کنونی نگ سان سو چی را محکوم کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی آقای گوترش بیانیه ای صادر کرد: “دبیرکل دستگیری آنگ سان سو چی ، مشاور امور خارجه ، رئیس جمهور وین مینت و دیگر رهبران سیاسی در میانمار را در آستانه افتتاح پارلمان جدید به شدت محکوم می کند.”

در این بیانیه افزوده است: تحولات جاری در میانمار ضربه جدی به اصلاحات دموکراتیک میانمار است.

ساعاتی پس از آنگ سان سوچی و چندین شخصیت حزب حاکم دیگر در میانمار دستگیر شدند ، ارتش این کشور کنترل کامل وضعیت اضطراری را در دست داشت.