واکسن روسی
اعتراض پزشکان و پرستاران ایران به واکسن روسی

اعتراض پزشکان و پرستاران ایران به واکسن روسی، روز ، یکشنبه ، ۱۲ بهمن، سازمان نظام پزشکی ایران اعلام کرد 98 عضو مجمع عمومی این سازمان نامه ای به حسن روحانی ، رئیس جمهوری اسلامی نوشته اند و از استفاده از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» هشدار داده اند.

اعتراض پزشکان و پرستاران ایران به واکسن روسی

روز ، یکشنبه ، ۱۲ بهمن، سازمان نظام پزشکی ایران اعلام کرد 98 عضو مجمع عمومی این سازمان نامه ای به حسن روحانی ، رئیس جمهوری اسلامی نوشته اند و از استفاده از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» هشدار داده اند.

در این نامه که در وب سایت سازمان پزشکی منتشر شده است ، افزود: متخصصان جامعه پزشکی اسناد و دلایل تأیید این واکسن را ارائه نداده اند.

امضا کنندگان بر “عدم اطلاعات واضح” در پژوهش و ساخت اسپوتنیک وی تأکید کردند و گفتند که تاکنون هیچ یک از “منابع معتبر جهان” واکسن روسیه را تأیید نکرده اند.

آنها نشان دادند كه “«اثربخشی» و “بی‌خطری” واكسن از سوي جامعه بين المللي مورد زير سوال است و آنها مي گويند كه “حتي كارمندان علمي در مقر كرونا” نيز در استفاده از واكسن ترديد داشتند.

مینو محرز: از انتخاب اين واکسن به هیچ ‌عنوان راضی نیست

مینو مهرز که در حال حاضر عضو ستاد ملی ویروس کرونا است و مسئول کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ایرانی است ، اخیراً در واکنش به خرید واکسن «اسپوتنیک وی» از روسیه گفته است به عنوان یکی از اعضای کادر درمان تن به تزریق واکسن روسی کرونا نخواهد داد.

به گفته خانم محرز ، “وقتی دارو یا واکسنی توسط هیچ منبع تأیید نشود ، سازمان غذا و دارو نمی تواند آن را تأیید و توزیع کند.”

کارمند کرونا تأکید کرد که از انتخاب این واکسن راضی نیست و تهیه و واردات آن توسط دولت “بدشانسی برای مردم ایران” است.

از سوی دیگر ، حسینعلی شهریاری ، رئیس کمیته بهداشت مجلس ، روز شنبه گفت ، در پاسخ به خرید واکسن «اسپوتنیک‌وی» برای کرونا ، “وی واکسن روسی دریافت نکرده است”.