هیات انتخاب جشنواره تئاتر

طبق کمیته تبلیغات و رسانه های جشنواره تئاتر مهر کاشان، خیام وقار کاشانی، دبیر شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، گفت که اعضای هیات انتخاب تئاتر برای شانزدهمین جشنواره ملی مشخص شده اند.

خیام وقار کاشانی توضیح داد که امین زندگانی، حسین کیانی و یاسمن نصیری مسئول انتخاب نمایشنامه های این دوره از جشنواره بوده اند.

دبیر شانزدهمین جشنواره با بیان اینکه شانزدهمین جشنواره تئاتر مهر کاشان در ۴ بخش برگزار می شود، اظهار کرد: «یک مسابقه تئاتر، نمایش برای کودکان و نوجوانان، میهمانان و نمایش های ویژه و یک قسمت مسابقه نویسندگی تئاتر از ۱۲  تا ۲۲ اسفندماه با تلاش فرهنگیان شهرداری کاشان برگزار می شود».

شایان ذکر است که آخرین مهلت برای ارسال آثار در این جشنواره اول اسفند است و جشنواره با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 

هیات انتخاب نمایش های جشنواره تئاتر چيست

 

۱- امین زندگانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است كه در سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شده بود.
وی در نمایش های سرخ سوزان، بازی تابلوی آخر، خروسک پریشان، همسرایی مختار، به من دروغ بگو، و دو مرد و یک نیمکت بازی کرد.

 

۲- حسین کیانی فعالیتهای هنری خود را در زمینه نویسندگی، کارگردانی و بازیگری از سال ۱۳۷۵ آغاز کرد.
وی بازیگری و کارگردانی نمایش “داستان باغ وحش” را بر عهده داشت و نمایشنامه های تکیه ملت، بازی خانه، مضحکه شبیه قتل، رژیستورها نمی‌میرند، اهل قبور و تکیه ملت را نوشت و کارگردانی کرد.

 

۳- یاسمن نصیری نصیری در کاشان متولد شد و عنوان بهترین بازیگر جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان را به خود اختصاص داد.
وی در نمایش های ژولیت من، دموکراسی زیر نور ماه، قصه ظهر جمعه، بینوایان، سعادت لرزان مردمان تیره روز، سه عصیان، دچار و همان همیشگی شرکت کرد.