کشتی نفتی ایران

روزنامه آمریکایی وال‌استریت جورنال تحقیقی در مورد اوج گیری اخیر در خاورمیانه منتشر کرد که بر اساس آن اسرائیل کشتی نفتی ایران را که به سوریه می رفتند با استفاده از مین هدف قرار داده بود.

وال‌استریت به نقل از مقامات آمریكایی نوشت كه اسرائیل حداقل ۱۲ كشتی را كه به سمت سوریه می رفتند، با حمل نفت و سلاح های ایرانی هدف قرار داده است.

تأمین بودجه و هزینه‌های ترور

مقامات آمریکایی تأیید کردند که کشتی های ایرانی از ترس اینکه ایران تروریسم و ​​افراط گرایی در منطقه را از طریق سود نفت تأمین کند، مورد هدف قرار گرفتند.

به گفته کارشناسان سیاسی، این سلسله حملات علیه نفتکشهای ایرانی ناشی از عدم اقدام جامعه جهانی در عمل بود، پس از آنکه ایران قول خود در مورد عدم ارسال نفت به سوریه از یک تانکر توقیف شده را نقض کرد.

به نوبه خود، مقامات اسرائیل هرگونه ارتباط با حمله به کشتی نفتی ایران را انکار کرد. در حالی که دیروز پنجشنبه، ۲۱ اسفند، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که کشتی ایرانی “شهرکرد نفت” در شرق مدیترانه مورد حمله قرار گرفت.

امنیت خلیج برای ایران بسیار مهم است

شایان ذکر است در ابتدای این ماه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مستقیماً ایران را به هدف قرار دادن یک کشتی اسرائیلی در آبهای خلیج فارس در سواحل عمان متهم کرد.

در حالی که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای رسمی تأیید کرد که تهران ادعاهای اسرائیل در مورد دست داشتن در انفجار را به شدت رد می کند و تأکید می کند که امنیت خلیج فارس برای ایران بسیار مهم است.