واکسن کوبایی
سعید نمکی، وزیر بهداشت

سعید نمکی وزیر بهداشت ایران اظهار داشت که ایران واکسن کوبایی را ندارد اما واکسنی به نام “انستیتو پاستور” دارد که واکسنی برای کرونا است که دانش فنی آن از کوبا به ایران منتقل شده است.

اظهارات دکتر سعید نمکی در هنگام بازدید از فرماندهی پلیس راهور بیان شد، جایی که وی از تلاش پرسنل پلیس در کمک به کادر پزشکی در هنگام گسترش ویروس کرونا در کشور تقدیر کرد.

 

همچنین بخوانید-  نماینده ای مجلس به صورت سرباز راهور سیلی زد

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: «از روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در ایران، پرسنل اجرای قانون در راهور در کنار کادر پزشکی بوده اند، بنابراین وظیفه ما بود که از آنها تشکر کنیم».

نمکی همچنین توضیح داد: «ایران واکسن اصطلاحاً کوبایی را ندارد. ما واکسنی به نام “انستیتو پاستور” داریم و این واکسنی است که دانش فنی آن از کوبا گرفته شده است».

وی خاطرنشان کرد: «انشاالله به زودی واکسیناسیون افراد پر خطر را به ترتیب اولویت ذکر شده در پروتکل های بهداشتی آغاز خواهیم کرد».

 

نمکی: «دانش فنی کوبا داریم و نه واکسن کوبایی»

 

از سوی دیگر و در حاشیه بازدید خود از ستاد پلیس راهور، وزیر بهداشت همچنین در مورد پیشنهادات محدودیت شدیدتر سفر در تعطیلات نوروز صحبت کرد.

وی نشان داد: «این موضوع زودرس است، اما ما پیشنهادات ما را به وزیر کشور ارائه خواهیم کرد و نحوه اجرای این پیشنهادات ارزیابی خواهد شد. اما تاکنون در مورد سفرهای نوروزی تصمیمی اتخاذ نشده است. و هر تصمیم جدیدی که به آن برسیم، بلافاصله در رسانه های مختلف اعلام خواهد شد».