تشدید امنیت

گزارش‌ها از سیستان و بلوچستان نشانگر افزایش و تشدید امنیت در شهرهای استان به دلیل اعتراضات در سه روز گذشته و تداوم قطع و اختلال در اینترنت موبایل در بسیاری از شهرهای استان است.

بر اساس این گزارش ها، اینترنت موبایل اول در این مناطق کاملاً قطع شده و خدمات ایرانسل با اختلالات جدی روبرو هستند.

در همین حال، اعتراض ها برای سومین روز متوالی پنجشنبه، ۵ اسفند، در میان تیراندازی های مرگبار با سوخت‌بران در سراوان، سیستان و بلوچستان ادامه یافت.

 

بازارهای ایرانشهر و سراوان به حالت نیمه تعطیل

 

همچنین گزارش هایی از درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و معترضان گزارش شده است و همزمان گفته می شود که تعدادی از شهروندان این شهرستان پیام های هشدار آمیز دریافت کرده اند.

این پیام شامل هشدار از مرکز مقابله با جرائم سایبری از انتشار اخبار مربوط به تظاهرات در شبکه های اجتماعی بود، در غیر این صورت فرستنده آن خبر تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت دستگیر می شود.

از دیروز، تماس هایی و فراخوان‌ هایی در شبکه های اجتماعی برای حمایت از اعتراضات مداوم علیه تیراندازی به سوخت‌بران و رانندگان صورت گرفت. و گزارش های تایید نشده از تیراندازی و تلفات در مناطق اطراف زاهدان نیز منتشر شد.

به نوبه خود،عبدالله عارف، مدیر کمپین فعالان و مبارزان بلوچ، گفت: «تشدید امنیت برای نیروهای امنیتی و نظامی ایران وجود دارد که حمله به تظاهرکنندگان را در زاهدان انجام داد، جایی که درگیری ها شدت گرفت و تیراندازی شدیدتر شد».