نرخ بیکاری

علاءالدین ازوجی، مدیرکل دفتر سیاست اشتغال وزارت تعاون، کار و سیاست رفاه اجتماعی و اداره اشتغال اظهار داشت که نرخ بیکاری در ایران افزایش یافته و یک میلیون نفر در سال گذشته شغل خود را در این کشور از دست داده اند.

وی همچنین اعلام کرد که دولت در لایحه بودجه ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای تولید و اشتغال اختصاص داده است که به ۳۲۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

علاءالدین ازوجی خاطرنشان کرد که ۲٫۴۰۰٫۰۰۰ نفر بیکار در کشور وجود دارد و ۴۰٪ از آنها فارغ التحصیل دانشگاه هستند و هر ساله از ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر جدید وارد به بازار کار اضافه می کنند.

 

افزایش سالانه ۵٪ به تعداد فارغ التحصیلان بیکار

 

وی افزود که سیاست اشتغال وزارت کار براساس تبصره ۱۸ برنامه های حمایت از کار، توسعه تجارت و بهبود کار وزارت کار است.

مدیرکل دفتر سیاست اشتغال وزارت تعاون، کار و سیاست رفاه اجتماعی اضافه کرد که با تغییراتی كه مجلس شورای اسلامی در تبصره شماره ۱۸ لایحه قانون بودجه وارد كرد، مشكل نرخ بیکاری به راحتی حل نمی شود و اداره كار در وزارت كار با این تغییرات مخالف است.

به نوبه خود، ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیته تلفیق بودجه در این برنامه گفت: «دولت ۷ هزار میلیارد تومان برای تولید و اشتغال اختصاص داد و سپس به ۳۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت».

نایب رئیس کمیته تلفیق بودجه توضیح داد: «برای شروع ساخت ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار خانه در سال آینده، ما طرحی داریم که فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند».