واکسن روسی

با وجود همه هشدارهای کارشناسان پزشکی و نهادهای پزشکی بین المللی در مورد آن، وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که اولین محموله واکسن روسی “اسپوتنیک وی” روز پنجشنبه، ۱۶ بهمن، به ایران خواهد رسد.

 محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، از هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت راه و شهرسازی برای واردات نخستین محموله از  “اسپوتنیک وی” خبر داده است. 

 

 هشدار کارشناسان نسبت به استفاده از واکسن روسی

 

سخنگوی سازمان هواپیمایی اعلام شد که مرحله اول واکسن کرونا روز پنجشنبه ۱۶ بهمن توسط شرکت هواپیمایی ماهان از روسیه بارگیری و وارد می شود.

شایان ذکر است که دو روز پیش، ۹۸ نفر از اعضای مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی نامه ای خطاب به رئیس جمهور حسن روحانی به عنوان نمایندگان جامعه پزشکی در شهرهای مختلف کشور ارسال کردند که در آن اعتراض خود به خرید واکسن “اسپوتنیک وی” را تأیید کردند.

 

ممنوعیت تزریق واکسن اسپوتنیک وی برای بیماران سرطان

 

اعضای مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی مخالفت خود را با خرید این واکسن اعلام کردند و خواستار خرید بهترین واکسن های جهان از شرکت های چند ملیتی شدند.

از سوی دیگر، طبق دستورالعمل های واکسیناسیون اسپوتنیک، افراد مبتلا به بیماری های خاص باید با احتیاط از واکسن اسپوتنیک استفاده کنند و این یک هشدار ویژه برای بیماران سرطانی است.