تحریم ورزش ایران

پس از افزایش مبارزات اعدام بر علیه ورزشکاران، کارزار ها و درخواستها در ایران و در همه سایت های شبکه های اجتماعی برای تحریم ورزش ایران و جلوگیری از محاکمه ورزشکاران بر اساس سیاسی آغاز شد.

مقامات ایرانی مهدی علی حسینی قهرمان کشتی گیری را هفته گذشته در زندان دزفول پس از اتهام وی به قتل عمدی و محکومیت به اعدام، اعدام کردند و وی دومین کشتی گیر ایرانی است که در ۵ ماه گذشته اعدام شده است.

نوید افکاری، قهرمان جوان کشتی ایران، پس از زندانی شدن به جرم قتل، اعدام شد. با این حال، گزارش ها و کمیته های حقوق بشر اظهار داشتند که افکاری به دلیل شرکت در تظاهرات مردمی علیه جمهوری اسلامی در ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ اعدام شد.

کسانی که خواستار تحریم ورزش ایران هستند اظهار داشتند که مهدی علی حسینی و نوید افکاری تنها ریاضیدانانی نبودند که به دلایل سیاسی توسط جمهوری اسلامی اعدام شدند.

جمهوری اسلامی هوشنگ منتظرالظهور عضو تیم ملی کشتی، نازنین عظیم زاد جوانترین عضو تیم ملی ژیمناستیک، احمد شاطرزاده قهرمان کشتی آموزشگاه ‌های اصفهان، مهدی زابلی وزنه‌بردار، شهلا شهدوست عضو تیم ملی پینگ‌پنگ، ‌ابراهیم هوشمند فوتبالیست جوانان راه‌ آهن و دیگران  را اعدام کرد.

همچنین اعتقاد بر این است که جمهوری اسلامی از بازیهای المپیک حذف خواهد شد زیرا کمیته بین‌المللی المپیک کشوری را که به منشور المپیک پایبند نیست، به بردگی می کشد.