کرونای جهش‌یافته
۱۳۱ مبتلا به کرونای جهش‌یافته در آذربایجان شرقی

۱۳۱ مبتلا به کرونای جهش‌یافته در آذربایجان شرقی، معاون مشاور بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، یکشنبه ، 24 اسفندماه ، اعلام کرد که 131 مورد ویروس جهش‌یافته کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی شده است.

۱۳۱ مبتلا به کرونای جهش‌یافته در آذربایجان شرقی

معاون مشاور بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، یکشنبه ، 24 اسفندماه ، اعلام کرد که 131 مورد ویروس جهش‌یافته کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی شده است.

به گفته عباسعلی درستی، این بیشترین تعداد مبتلایان به جهش‌یافته کرونا در کشور است.

وی افزود: “این افراد در شهرهای اهر ، بوستان آباد ، مرند ، شیپستر ، آذرشهر و هریس شناسایی شده اند.”

مسئول دانشگاه علوم پزشکی تبریز دلیل شیوع این نوع كرونا در شهر “هریس” را برگزاری مراسم خاکسپاری و حضور مهمانان از تهران در این مراسم عنوان کرد.

وی از شهروندان خواست برای حفظ وضعیت کنترل “نسبتاً پایدار” بر کرونا در آذربایجان شرقی از برگزاری جشن ها و اجتماعات در منطقه خودداری کنند.

شناسایی ۵٣٨ مورد ابتلا به ویروس جهش‌یافته در كشور

بنابراین ، هفته گذشته 22 نفر در پی ابتلا به کووید ۱۹ جان باختند که به طور متوسط ​​سه نفر در روز ، جان خود را از دست دادند.

عباسعلی درستی همچنین با اشاره به بازرسی از گروه های مختلف در استان ، پلمب “700 واحد مختلف” را برای نقض پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا را تأیید کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد ویروس جهش یافته در 29 استان گسترش یافته و ۵٣٨ مورد ویروس در کشور شناسایی شده است.

با این ترتیب ، تعداد کل قربانیان كوويد۱۹ در کشور به 61 هزار و 230 نفر و تعداد کل بیماران به یک میلیون و 746 هزار و 953 نفر رسید.