نفت‌وگاز سوریه
اخراج نیروهای متحد ایران از حوزه‌های نفت‌وگاز سوریه

اخراج نیروهای متحد ایران از حوزه‌های نفت‌وگاز سوریه، پس از تغییر مالکیت و نقل و انتقالات مدیریتی در دو میدان نفتی و گازی سوریه ، برخی از رسانه های عربى در منطقه از “اخراج نیروهای متحد ایران توسط روسیه” از این مناطق خبر دادند.

اخراج نیروهای متحد ایران از حوزه‌های نفت‌وگاز سوریه

پس از تغییر مالکیت و نقل و انتقالات مدیریتی در دو میدان نفتی و گازی سوریه ، برخی از رسانه های عربى در منطقه از “اخراج نیروهای متحد ایران توسط روسیه” از این مناطق خبر دادند.

روزنامه الشرق الاوسط و العربیه گزارش دادند كه روسیه روز شنبه ۲۳ اسفند ، شبه نظامیان فاطمیون را از سپاه پاسداران از دو میدان نفتی و گازی در حومه شهر رقه در شمال شرقی سوریه “اخراج” كرد.

بر اساس این خبر ، نیروهای “سپاه پنجم” روسیه ابتدا میدان گازی “توينان” را تحت کنترل خود درآوردند و پس از چند ساعت میدان نفتی “الثوره” را تحت کنترل خود درآوردند.

بهره برداری سوریه از میدان گازی توینان در مرزهای استان های حمص و رقه سه سال قبل از آغاز جنگ داخلی آغاز شد.

این میدان که روزانه 3 میلیون متر مکعب گاز تولید می کند ، بارها و بارها به نیروهایی تحویل داده شد که طی ده سال جنگ داخلی سوریه کنترل منطقه را در دست داشتند.

نیروهای فاطمیون

براساس گزارش ها ، با تقویت نیروهای متحد با ایران در منطقه ، کنترل نظامی این میدان مهم گازی به جنگنده های تیپ فاطمیون تحویل داده شد.

نیروهای فاطمیون شامل جنگجویان شیعه افغان است که توسط قاسم سلیمانی ، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران وقت ، برای پشتیبانی و حفظ دولت بشار اسد به سوریه اعزام شده اند. این شبه‌نظامیان به همراه ارتش سوریه از سال 2017 کنترل تواینان و سه میدان گازی دیگر در رقه را به دست گرفته اند.