صبا کردافشاری
ابتلای صبا کردافشاری به کرونا در زندان

ابتلای صبا کردافشاری به کرونا در زندان، تست کرونای صبا کردافشاری ، فعال مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین، روز یکشنبه 24 اسفند مثبت اعلام شد و گفته می شود که وی به زودی به قرنطینه منتقل می شود.

ابتلای صبا کردافشاری به کرونا در زندان

تست کرونای صبا کردافشاری ، فعال مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین، روز یکشنبه 24 اسفند مثبت اعلام شد و گفته می شود که وی به زودی به قرنطینه منتقل می شود.

در روزهای اخیر ، هرانا علائم مشکوک به بیماری كرونا را در چندین زندانی بند 6 زندان قرچک ورامین گزارش کرده است.

این امر به دلیل ضعف مدیریت و انتقال مستقیم زندانیان تازه وارد بدون معاینه ، فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه به بهانه محدودیت های فضایی انجام شد.

خانم کردافشاری شش روز پس از ظهور علائم مشکوک به كرونا ، از جمله تب ، درد قفسه سینه و سرفه خشک ، به قرنطینه منتقل شد.

خطر گسترش کرونا در زندان ها

مردادماه سال جاری ، عفو بین الملل اعلام کرد که نسخه‌هایی چهار نامه ای را که مقامات زندان تحت نظارت قضایی به وزارت بهداشت نوشته اند ، در مورد کمبود شدید تجهیزات محافظت شخصی ، ضد عفونی کننده ها و تجهیزات هشدار داده است.

این درخواست ها توسط وزارت بهداشت نادیده گرفته شد و زندان های ایران هنوز در برابر شیوع فاجعه بار بیماری های عفونی فاقد تجهیزات لازم هستند.

در همین حال ، اصغر جهانگیر ، رئیس سازمان زندان ها ، فروردین سال جاری در مورد حمایت از سلامت زندانیان ادعا کرد که “ایران باید به عنوان یک مبتکر در حمایت از حقوق زندانیان در جهان شناخته شود.”