اگرچه فعالان میراث فرهنگی بارها به خانه احمد محمود هشدار داده اند تا از تخریب آن جلوگیری کند، اما این خانه شبانه تخریب شد و با خاک یکسان شد و اهواز به لیست شهرهایی که ‌بدون‌ ‌‌حافظه‌ ‌تاریخی است ، پیوست.

احمد محمود یکی از نویسندگان و چهره های برجسته در زمینه ادبیات جنوب و ملی به حساب می آید و خاطرات زیادی با داستان های این نویسنده دارد.

خانه این شخصیت مشهور ادبی در اهواز تخریب شد و این تخریب حاوی جزئیات مبهمی است تا نهادهای مسئول آن باید پاسخگو باشند و دلیل تخریب مشخص شود.

 

تخریب بناهای ارزشمند تاریخی 

 

بسیاری از فعالان میراث فرهنگی خشم خود را از تخریب این خانه تاریخی اعلام کرده و از مسئولان خواسته اند تا دلیل تخریب را اعلام کنند که هنوز اعلام نشده است.

به نوبه خود “قاسم آل کثیر”، فعال میراث فرهنگی در خوزستان، در مورد دلایل و ابهامات تخریب خانه احمد محمود صحبت کرد و گفت: « در مورد تخریب خانه احمد محمود ابهامی وجود دارد و نهادهای مربوطه باید پاسخگو باشند».

وی افزود: «تخریب خانه احمد محمود یکی از تخریب هایی است که در سالهای اخیر بارها شاهد آن و تخریب بناهای ارزشمند تاریخی و معنوی بوده ایم».

 

سوالاتی درباره جواب خانواده احمد محمود

 

آل کثیر توضیح داد: «متأسفانه شهرداری اهواز غالباً در حفظ میراث فرهنگی کوتاهی می کند و بدون پرس و جو در مورد میراث فرهنگی مجوزهای ساخت، تعمیر و غیره را صادر می کند و بنابراین به بسیاری از شهرهای ایران که ‌بدون‌ ‌‌حافظه‌ ‌تاریخی تبدیل شده اند، پیوست»

فعال میراث فرهنگی خوزستان همچنین توضیح داد که خانواده احمد محمود باید پاسخ های روشنی در مورد این تخریب به افکار عمومی و دوستداران میراث فرهنگی ارائه دهند، انتظار می رفت که آنها موضعی قاطع در برابر این خرابکاری ها اتخاذ کنند.

 وی تاکید کرد: «یکی از اعضای خانواده نویسنده مشهور عضو شورای شهر تهران است و از مسائل فرهنگی آگاه است و باید اقدامات جدی تری در مورد تخریب خانه انجام دهد».