فساد

سازمان‌های حقوق بشری در ایران پس از افشای فساد یک نماینده مجلس شورای اسلامی از اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق برای شاپور وقار، یکی از فعالان رسانه‌ای، در اردبیل خبر دادند.

وب سایت “امتداد” گزارش داد که مقامات جمهوری اسلامی حکم شلاق شاپور وقار، فعال رسانه ای و مدیر گروه “صدای عدالت مغان”، را اجرا کرده اند.

این سایت نوشت که صدور حکم شلاق و پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پس از شکایت عباس جهانگیرزاده، نماینده شهرستان‌ پارس‌آباد اردبیل، که این روزنامه‌‌نگار را متهم به توهین کرد.

گزارش امتداد فاش کرد که این نماینده مجلس شکایت جدیدی از این فعال رسانه ای به اتهام “توهین به مقامات و مامورین” و “انتشار تهمت و افترا” به وی ارائه کرد. و اینکه شکایت احتمالاً منجر به صدور حکم جدید زندان علیه آقای وقار می شود.

گزارش های رسانه ای حاکی از اعتراض این فعال رسانه ای به عملکرد جهانگیرزاده و افشای فساد مالی وی و انتصاب نزدیکان و دوستانش در مناصب مهم کشور بود.

نماینده شهرستان‌ پارس‌آباد اردبیل با طرح شکایت های متعددی از روزنامه نگار ایرانی، وی را به افشای برخی اقدامات مالی محرمانه متهم کرد.

شایان ذکر است این نخستین بار نیست که یک فعال رسانه ای به دلیل انتقاد از مسئولان جمهوری اسلامی و افشای فساد مالی و اداری آنان شلاق می زند.