دولت نظامی

منابع آگاه در دولت میانمار فاش کردند که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی محموله های سلاح‌ها مخفیانه برای دولت نظامی میانمار ارسال کرده است.

وبسایت روزنامه “آسیا تایمز” اعلام کرد که هواپیماهای نزدیک به نیروی قدس سپاه پاسداران با محموله هایی از سلاح ها وارد میانمار شده اند.

وبسایت‌های رهگیری پروازها گزارش داده بودند که یک هواپیمای متعلق به شرکت “قشم فارس” پنجشنبه گذشته از مشهد به مقصد میانمار برخاسته و فردای آن روز بازگشت.

به گزارش آسیا تایمز حدود یک ماه قبل از کودتای نظامی میانمار، رسانه های این کشور از فرود هواپیمای ایرانی حامل تجهیزات نظامی برای دولت نظامی میانمار خبر دادند.

از سوی دیگر، برخی از دیپلمات ها که از ذکر نامشان خودداری کردند، همچنین فاش کردند که هیئتی از دولت جمهوری اسلامی در ۲۳ دی‌ به میانمار سفر کرده است.

آنها تاکید کردند که این احتمالاً دومین یا سومین سفر مقامات ایرانی پس از کودتای نظامی بوده است. اما این دیپلمات ها اسامی مقامات جمهوری اسلامی را فاش نکردند.

شایان ذکر است شرکت هواپیمایی قشم فارس به دلیل همکاری با نیروی قدس سپاه پاسداران تحت تحریم های آمریکا قرار دارد.

به نوبه خود، سازمان های حقوق بشر جمهوری اسلامی را به مشارکت در کشتار مسلمانان میانمار پس از ارسال سلاح به این کشور از طریق سپاه پاسداران متهم کردند.