Sunday, June 28, 2026
خانه وبلاگ صفحه 281

دلیل بازداشت نازنین بهرامی بازیگر تئاتر چیست؟

نازنین بهرامی
دلیل بازداشت نازنین بهرامی بازیگر تئاتر چیست؟

بازداشت نازنین بهرامی بازیگر تئاتر؛ نزدیکان نازنین بهرامی، بازیگر و از امضاکنندگان بیانیه ۸۰۰ زن، گفتتند که وی روز شنبه یکم مردادماه در میدان انقلاب تهران توسط برخی «لباس شخصی» بازداشت شد.

نازنین بهرامى توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

نازنین بهرامی یکی از امضاکنندگان بیانیه ۸۰۰ زن سینماگر علیه خشونت جنسی در سینمای ایران است.

به گفته نزدیکان خانم بهرامی، وی حوالی ساعت ۱۱ صبح شنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۱ از محل کار خود در حوالی خیابان انقلاب در حال بازگشت بود که توسط چند مرد لباس‌شخصی محاصره و دستگیر شد.

بر اساس این گزارش، لباس‌شخصی‌ها دوربین به گردن داشتند و همراهان پس از ضبط تلفن همراه نازنین بهرامی و هیأت همراه، این بازیگر را رها کردند اما او را با خود به مکان نامعلومی بردند.

دلیل بازداشت نازنین بهرامی بازیگر تئاتر چیست؟

هنوز از دلایل بازداشت خانم بهرامی، محل نگهداری و بازداشت وی اطلاعی در دست نیست.

حسین فرحبخش، یکی از تهیه کنندگان سینمای ایران، اواسط تیرماه امسال، خواستار «شلاق زدن» کارگردانان زن معترض «خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی» در سینما و تئاتر شد. او در یک برنامه رادیویی اعتراض به جرم زنان را «اشاعه فحشا» توصیف کرد.

در چند ماه گذشته، فشار نهادهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی بر فعالان و شهروندان زن در ایران تشدید شده است.

 

نورنیوز: موساد در یک مرکز حساس اصفهان بمب‌ کار گذاشته بود!

یک مرکز حساس اصفهان
نورنیوز: موساد در یک مرکز حساس اصفهان بمب‌ کار گذاشته بود!

نورنیوز روز یکشنبه دوم مرداد نوشت که بنابر اخبار دریافتی از این پایگاه خبری، «دستگیری اعضای عملیاتی این شبکه پیچیده در حالی انجام شد که حتی مواد منفجره شدید الانفجار نیز از سوی این گروه در محل مورد نظر کار گذاشته شده

نورنیوز: موساد در یک مرکز حساس اصفهان بمب‌ کار گذاشته بود!

موساد در یک مرکز حساس اصفهان بمب‌ کار گذاشته بود؛ یک روز پس از اینکه وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد تعدادی از عوامل سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) را بازداشت کرده است، سایت نور نیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جزئیاتی از «عملیات» این افراد منتشر کرد.

نورنیوز روز یکشنبه دوم مرداد نوشت که بنابر اخبار دریافتی از این پایگاه خبری، «دستگیری اعضای عملیاتی این شبکه پیچیده در حالی انجام شد که حتی مواد منفجره شدید الانفجار نیز از سوی این گروه در محل مورد نظر کار گذاشته شده و تنها چند ساعت به اجرای مرحله نهایی» عملیات آنها زمان باقی بود.

به گزارش این سایت، هدف این انفجار «شدید» یکی از مراکز حساس جمهوری اسلامی در استان اصفهان بوده است.

این شبکه از طریق اقلیم کردستان عراق وارد ایران شده

به گزارش نور نیوز، این شبکه ماه ها پیش با هدایت سرپل موساد از طریق اقلیم کردستان عراق وارد ایران شده و ضمن شناسایی یکی از مراکز حساس کشور در استان اصفهان، قصد انفجار آن را داشتند. “

این گزارش می افزاید: عناصر عملیاتی این شبکه ماه هاست که برای اجرای این عملیات در یکی از کشورهای آفریقایی آموزش دیده اند و چندین بار عملیات مورد نیاز را به صورت شبیه سازی شده اجرا کرده اند.

عاملان قتل برادر مالک متروپل چه کسانی هستند؟

متروپل
عاملان قتل برادر مالک متروپل چه کسانی هستند؟

عاملان قتل برادر مالک متروپل چه کسانی هستند؛ ۲۴ ساعت پس از کشته شدن مجید عبدالباقی، برادر حسین عبدالباقی، مالک ساختمان متروپل آبادان، فرمانده انتظامی این شهرستان از دستگیری پنج نفر به اتهام تیراندازی به عنوان یکی از وی خبر داد.

عاملان قتل برادر مالک متروپل چه کسانی هستند؟

۲۴ ساعت پس از کشته شدن مجید عبدالباقی، برادر حسین عبدالباقی، مالک ساختمان متروپل آبادان، فرمانده انتظامی این شهرستان از دستگیری پنج نفر به اتهام تیراندازی به عنوان یکی از وی خبر داد. سایت های خبری نیز اعلام کرد یک فرد «سرشناس آبادانی» در این رابطه بازداشت شده است.

حسین زلقی فرمانده انتظامی آبادان گفت: در بازرسی از انبارهای متهمان که در قتل عبدالباقی از آنها استفاده شده بود، خودروهای سینا و کمری کلت کشف شد.

زلقی افزود: دستگیرشدگان اعتراف کردند اما فرمانده انتظامی آبادان به انگیزه آنها از این اقدام اشاره نکرد.

اما سایت رکنا نوشت: عاملان قتل اجیر شده و دستور داشتند تا مجید عبدالباقی را به قتل برسانند.

قتل مجید عبدالباقی

به گزارش این سایت، «فردی به نام شهرام د» از «سلبریتی وثروتمند آبادانی» به اتهام دستور قتل دستگیر شد.

بعدازظهر شنبه عده ای خودروی مجیدعبدالباقی برادر حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل آبادان را بمب گذاری کردند که پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

دليل محکومیت‌ افشاگر سیسمونی‌گیت چیست؟

قالیباف
دليل محکومیت‌ افشاگر سیسمونی‌گیت چیست؟

دليل محکومیت‌ افشاگر سیسمونی‌گیت؛ وحید اشتری افشا کننده ماجرای «سیسمونی گیت» ضمن انتشار عکسی از حکم دادگاه خود اعلام کرد که”تمسخر» تیتر سایت رهبر جمهوری اسلامی و اعلام خبر عضویت حسین طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، در یک خیریه اطلاعات سپاه پاسداران از جمله دلایل محکومیت وی به دو سال حبس تعزیری بوده است.

دليل محکومیت‌ افشاگر سیسمونی‌گیت چیست؟

وی در حکم دادگاه نوشت که اشتری عضویت طائب در هیئت مدیره انجمن خیریه «انصار ولایت» سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مظهر فساد دانسته است.

اشتری در توئیتی نوشته بود که مسعود مهردادی، یکی از متهمان پرونده فساد در تعاونی سپاه پاسداران موسوم به هلدینگ یاس، به جز خیریه فاطر كهبا بزرگان سپاه» تشکیل داده، همراه با فرمانده اطلاعات سپاه عضو یک خیریه دیگر است.

فایل صوتی محمدعلی جعفری و صادق ذالقدرنیا

وی نوشت: «چهره‌های دیگری مانند آقای هاشمی نژاد که از دوران آقای قالیباف بازرس تعاونی املاک شهرداری بوده است نیز در این خیریه حضور دارند. در عکس منتشر شده طائب رئیس مجمع خیریه انصار ولایت است.

در فایل صوتی محمدعلی جعفری و صادق ذالقدرنیا، فرمانده وقت و معاون اقتصادی سپاه پاسداران آمده است که حسین طائب و قاسم سلیمانی از متهمان فساد در بنیاد تعاون سپاه پاسداران حمایت می کنند.

اشاره دادگاه به «تمسخر» تیتر یک از سایت های خامنه ای

جزييات بازداشت شبکه‌‌ای از عوامل موساد توسط وزارت اطلاعات

بازداشت شبکه‌‌ای از عوامل موساد توسط وزارت اطلاعات
جزييات بازداشت شبکه‌‌ای از عوامل موساد توسط وزارت اطلاعات

جزييات بازداشت شبکه‌‌ای از عوامل موساد توسط وزارت اطلاعات؛ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از دستگیری «شبکه ای از عوامل سازمان جاسوسی اسرائیل» خبر داد و افزود که آنها از طریق یکی از کشورهای همسایه با «عوامل موساد» در ارتباط بوده و از کردستان وارد ایران شده اند.

جزييات بازداشت شبکه‌‌ای از عوامل موساد توسط وزارت اطلاعات

به گفته وزارت اطلاعات ایران، اعضای این شبکه با هدف انجام اقدامات خرابکارانه در برخی نقاط حساس اهداف از پیش تعیین شده، از «جدیدترین تجهیزات عملیاتی و ارتباطی و قوی‌ترین مواد منفجره» استفاده می‌کنند.

در این بیانیه به ادامه بررسی ها و مشاهدات رسانه ای در خصوص ارتباطات داخلی و خارجی این شبکه اشاره شده است.

موساد از یدالله خدمتی بازجویی کرد

انتشار این اطلاعیه در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های رسمی ایران روز جمعه تأیید کردند که موساد از یدالله خدمتی در ایران بازجویی کرده است که به گزارش ایرانا، «اعضای جهادی سپاه پاسداران» بوده است.

اگرچه ارتباط این بازجویی با موساد تأیید شد، ایرانا نوشت کسانی که یدالله خدمتی را ربوده اند «اراذل و اوباش » هستند.

تا به امروز چندین عملیات خرابکارانه در سایت های نظامی و هسته ای ایران رخ داده است که برخی رسانه های خارجی آن را به اسرائیل نسبت داده اند. اسرائیل عملیات علیه ایران را تایید یا رد نمی کند.

مجید عبدالباقی، برادر مالک ساختمان متروپل در پی حمله مسلحانه کشته شد!

مجید عبدالباقی
مجید عبدالباقی، برادر مالک ساختمان متروپل در پی حمله مسلحانه کشته شد!

مجید عبدالباقی، برادر مالک ساختمان متروپل در پی حمله مسلحانه کشته شد؛ گزارش ها حاکی از آن است که عده ای به سمت خودروی مجيد عبدالباقی برادر حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل آبادان تیراندازی کردند و وی پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

مجید عبدالباقی، برادر مالک ساختمان متروپل در پی حمله مسلحانه کشته شد!

احسان عباسپور، فرماندار آبادان گفت: ظهر روز شنبه یکم مرداد ماه، افراد ناشناس در مقابل مجتمع مسکونی محل سکونت مجید عبدالباقی به وی تیراندازی کردند و متواری شدند.

وی گفت: عبدالباقی به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان نفت آبادان منتقل و تحت مداوا و احیا قرار گرفت.

در همین حال نصرالله حسونی، رئیس بحرینی بیمارستان نفت آبادان گفت که بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرده است.

وی گفت: جسد وی به اتاق عمل منتقل و اقدامات مناسب برای احیای آن انجام شد، اما متأسفانه اقدامات پزشکی برای نجات جان عبدالباقی به دلیل شدت جراحت ناکام ماند.

فاجعه متروپل آبادان 

ریزش بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ساعت ۱۲.۴۰دقیقه بامداد دوشنبه ۲ خرداد ۴۳ نفر جان باختن و ۳۷ زخمی برجای گذاشت.

گزارش شده است که خودروی برادر عبدالباقی به رگبار بسته شده است. ویدئویی نیز در فضای مجازی منتشر شد که نشان می دهد او در پارکینگ یک مجتمع آپارتمانی روی زمین در کنار یک کامیون دراز کشیده است.

حمله به برادر حسین عبدالباق دو ماه پس از فروریختن ساختمان شهر آبادان و گزارش هایی مبنی بر همدستی مسئولان با وی و صدور مجوزهای غیرقانونی برای این ساختمان صورت گرفت.

افزایش نگران‌کننده مراجعین مشکوک کرونایی به مراکز درمانی

مراکز درمانی

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا از افزایش نگران‌کننده تعداد بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی خبر داد.

دکتر جماعتی اعلام کرد در هفته‌های اخیر تعداد مراجعه بیماران مبتلا به ویروس کرونا به مراکز درمانی در شهرهای ایران افزایش شش برابری داشته است.

وی توضیح داد: «عداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور که به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند نسبت به هفته قبل تقریبا دو برابر و نسبت به چندین هفته قبل حدود شش برابر بیشتر شده است».

دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا: «با توجه به این که تعداد موارد بستری نیز بیش از ۱.۶ برابر افزایش داشته است، در نتیجه تعداد مرگ و میرهای روزانه هم دورقمی شده است و پیش‌بینی می کنم که این روند تا حدود سه هفته آینده ادامه داشته باشد».

مسئولان وزارت بهداشت جمهوری اسلامی از افزایش ابتلای کودکان به کرونا خبر داده بودند و در هفته‌های اخیر از افزایش تعداد مبتلایان و جان‌باختگان به این ویروس در کشور ابراز نگرانی کرده بودند.

وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه ای از فوت ۲۹ نفر بر اثر کرونا و ۷۹۱۵ مورد جدید ابتلا به این ویروس و ۱۱۹۸ بیمار به دلیل وخامت وضعیت سلامت در بیمارستان ها بستری شده است.

اما برخی از پزشکان با رد کردن صحت آمار و ارقام اعلامیه وزارت بهداشت، تعداد واقعی مبتلایان را بسیار بیشتر از رقم اعلام شده، اعلام کردند.

انتقال اسدالله اسدی به ایران به‌صورت موقت ممنوع شد

انتقال اسدالله اسدی

در پی نگرانی‌های سازمانهای حقوق بشری از پیامدهای موافقت با قانون تبادل زندانیان بین ایران و بلژیک، دادگاه تجدیدنظر بروکسل انتقال اسدالله اسدی به ایران را موقتا ممنوع کرد.

دادگاه تجدیدنظر بروکسل روز جمعه ، ۳۱ تیر ۱۴۰۱، تصمیم گرفت انتقال دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی محکوم به تروریسم را به ایران یا هر کشور خارجی دیگر ممنوع کند.

بر اساس این حکم، دولت بلژیک حداقل تا چهارشنبه آینده نمی تواند اسدی را به ایران یا هیچ کشور دیگری بازگرداند.

یک تحلیلگر سیاسی با بیان این تصمیم گفت: «به موجب این حکم، وکلای دولت بلژیک در این مدت باید توضیح دهند که آیا اسد‌الله اسدی به موجب توافق استرداد مجرمان به جمهوری اسلامی فرستاده خواهد شد یا نه و برای هر تصمیم خود در این مورد ادله کافی ارائه دهند».

شایان ذکر است این حکم پس از نگرانی و هشدار نهادهای حقوق بشری از تبعات تصویب قانون معاهده تبادل زندانیان ایران و بلژیک صادر شده است.

چهارشنبه گذشته، پارلمان بلژیک با وجود هشدارهای گسترده نهادهای حقوق بشری مبنی بر تقویت رویکرد گروگان گیری جمهوری اسلامی بر اساس این توافق، طرح تبادل زندانیان با تهران را تصویب کرد.

۱۱ سازمان حقوق بشر با ارسال بیانیه ای به نمایندگان پارلمان بلژیک مخالفت خود را با توافق تبادل زندانیان با ایران اعلام کردند و تاکید کردند که این توافقنامه باعث تقویت سیاست گروگان گیری ایران و تضعیف تلاش ها برای پاسخگویی مقامات ایرانی محکوم به اقدامات تروریستی می شود.

قتل فجیع یک زن در کرمانشاه توسط همسرش

قتل فجیع یک زن
قتل فجیع یک زن در کرمانشاه توسط همسرش

قتل فجیع یک زن در کرمانشاه توسط همسرش؛ زن کرمانشاهی به دلیل پسردار نشدن توسط شوهرش به طرز فجیعی به قتل رسید.

قتل فجیع یک زن در کرمانشاه توسط همسرش

سایت حقوق بشر هه‌نگاو، هویت این زن را «گلجمین نجفی» ۴۶ ساله اهل محله بخش گهواره از توابع شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه اعلام کرد و نوشت که وی ۱۹ تیرماه توسط همسرش علی آقا رضایی کشته شده است.

بر اساس این گزارش، خانم نجفی مادر سه دختر به بهانه پسردار نشدن از سوی همسرش مورد تحقیر و آزار قرار گرفت و به دلیل این فشارها مجبور به ترک خانه و رفتن به خانه پدرش می‌شود.

به نوشته هه‌نگاو، همسر خانم نجفی طی روزهای گذشته بازداشت شده است.

جزئيات اين حادثه

ها نگاو به نقل از منابع آگاه ادامه می دهد که آقای رضایی پس از این اقدام که همسرش انجام داده بود به خانه پدرش رفت و او را به خانه بازگرداند و سپس با گذاشتن جسم سنگین همسرش را کشت.

سپس همسر خانم نجفی جسد وی را به جاده ای خلوت برد و با خودرو از روی جمجمه وی رد شد.

پس از آن وی مدعی شد که درب خودرو هنگام حرکت باز شده و سر خودرو به پایین پرت شده و سرش زیر لاستیک عقب خودرو (وانت نیسان) مانده است، به گزارش هه‌نگاو، همسر خانم نجفی در چند روز گذشته بازداشت شده است.

وخامت حال یونس السرخی در زندان شیبان اهواز!

زندان شیبان اهواز
وخامت حال یونس السرخی در زندان شیبان اهواز!

وخامت حال یونس السرخی در زندان شیبان اهواز؛ یونس السرخی، زندانی سیاسی محکوم به حبس ۵ ساله در زندان شیبان اهواز، سپری می‌کند، علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

وخامت حال یونس السرخی در زندان شیبان اهواز!

یونس السرخی، علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

یونس السرخی، زندانی سیاسی محکوم به حبس ۵ ساله در زندان شیبان اهواز، سپری می‌کند، علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است

امروز جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱، زندانی سیاسی یونس السرخی علیرغم وضعیت سلامتی خود از خدمات درمانی مناسب محروم شد.

این زندانی سیاسی که دوران محکومیت ۵ ساله خود را در زندان شیبان اهواز می گذراند، از بیماری تنفسی و مشکل دنده های قفسه سینه رنج می برد. علیرغم نیاز فوری به درمان، از درمان مناسب محروم شد وو اعزام به مرخصی استعلاجی محروم مانده است.

درگیری و اعتراض زندانیان

همچنین گفته می شود با توجه به وخامت حال جسمانی این زندانی سیاسی، تعدادی از زندانیان بند پنجم زندان شیبان اهواز نسبت به عدم توجه به وضعیت زندانیان بیمار از جمله آقای السرخی اعتراض کردند.

یونس السرخی شهروند ساکن اهواز پیش از این به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به ۵ سال زندان محکوم شده بود. آقای سرخی از ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ در زندان شیبان اهواز دوران محکومیت خود را می گذراند.