آذربایجان و ایران

کارشناسان سیاسی و نظامی گفتند که اختلاف شدید و احتمال جنگ بین آذربایجان و ایران ممکن است منجر به افزایش خطر عبور تروریست ها به این کشور شود.

کارشناسان نظامی اعلام کردند که پس از خروج ایالات متحده از افغانستان و منطقه، به احتمال زیاد برخی کشورها، از جمله ترکیه، از این موضوع و اختلاف فزاینده بین جمهوری اسلامی و آذربایجان برای انتقال گروه های تروریستی خود به مرزهای چین، روسیه، هند و دیگر کشورها، سوء استفاده می کنند.

آنها خاطرنشان کردند که مسلم است که همه کشورهای منطقه در خطر خواهند بود زیرا هدف اصلی این گروه های تروریستی سرنگونی دولت ها است.

شایان ذکر است که با افزایش درگیری و تنش بین آذربایجان و ایران، تعدادی از گزارش ها تأیید کرده اند که تعداد مزدوران و شبه نظامیان در آذربایجان افزایش یافته است.

به نوبه خود، لیلا عبداله‌اوا، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان،  به کسانی که در تلاش برای یافتن تروریست ها هستند توصیه می کند به اطراف خود خوب ببینند.

وی در مورد اظهارات ایران مبنی بر حضور نیروهای اسرائیلی در آذربایجان صحبت کرد و گفت: «تهران به اتهامات بی‌اساس متوسل شده است و متأسفانه وزارت خارجه جمهوری اسلامی از کمپین توهین‌آمیز خود علیه کشورما دست نمی‌کشد. ما به طور قاطع چنین اتهاماتی را رد می‌کنیم».