حمایت از تروریسم

دیروز، یکشنبه ۷ شهریور، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، حسین امیرعبداللهیان، بر ادامه حمایت از تروریسم در سوریه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دمشق، حمایت کشورش از رژیم اسد را که در فهرست رژیم های تروریستی طبقه بندی شده است، اعلام کرد.

وی همچنین بر ضرورت حمایت همه جانبه از دولت سوریه از جمله حمایت اقتصادی با هدف افزایش نفوذ رژیم بشار اسد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، امیرعبداللهیان در دیدار خود با بشار اسد گفت: «حمایت مستمر از دولت سوریه در همه اشکال از جمله حمایت اقتصادی ادامه خواهد داشت».

وزیر امور خارجه همچنین به بشار اسد گفت که ایران نقش عراق و سوریه در زمینه های اقتصادی، امنیتی و سیاسی منطقه را مهم می داند.

وی تایید کرد که هرگونه ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه با حضور و مشارکت همه کشورها از جمله دولت سوریه محقق می شود.

از سوی دیگر، در همين روز به همراه سفیر جمهوری اسلامی در دمشق، مهدی سبحانی، حسین امیرعبداللهیان با تعدادی از رهبران گروه‌های فلسطین دیدار کرد.

در این دیدار خالد عبدالمجید دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین، ابو حازم الصغیر دبیر کمیته مرکزی فتح انتفاضه، و طلال ناجی دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین ​حضور داشتند.

​همچنین ابوسعید المنیاوی از سران جهاد اسلامی فلسطین، و فهد سلیمان معاون دبیرکل جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین، در بین حاضران این دیدار بودند.