عقاب‌های زاگرس

گروه “عقاب‌های زاگرس” مخالف رژیم جمهوری اسلامی، از ترور طاهر پورداراناب، یکی از اعضای سپاه پاسداران در شهر مهاباد خبر داد.

این گروه کرد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مامور سپاه پاسداران، توسط گروه های مسلح را در روز پنجشنبه ۴ شهریور، هدف قرار داده است.

در بیانیه این گروه آمده است که پورداراناب دیشب، شنبه ۶ شهریور، در یکی از مراکز درمانی ارومیه بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده است.

به نوبه خود، فرماندار مهاباد، عارف خدرلو خبر کشته شدن این عضو را تأیید کرد و توضیح داد که این شخص فرمانده پایگاه بسیج روستای دریاز در شهر مهاباد است.

◊   مطالبه حقوق کردهای ایران

خدرلو همچنین گفت که گروه پنجشنبه به طاهر پورداراناب شلیک کرد و او در مقابل خانه اش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و با وضعیت وخیمی به بیمارستان منتقل شد.

وی نشان داد که عاملان جنایت اعضای گروه تروریستی “عقاب‌های زاگرس” هستند و تاکید کرد که این موضوع توسط نیروهای امنیتی به طور جدی در حال پیگیری است.

شایان ذکر است که گروه “عقاب‌های زاگرس” پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که هدف آن مطالبه حقوق کردهای ایران، که مورد نقض و آزار رژیم قرار می گیرند، است .

این گروه به پاسداران و مرزبانان ایرانی حمله کردند ، همانطور که این گروه در تابستان ۹۵ به نیروهای سپاه پاسداران حمله کرد و ۷ نفر از سپاه پاسداران را کشتند.

و در مرداد ۹۷، به گشت مرزی در بانه در کردستان ایران حمله کرد و ۴ مرزبان ایرانی را زخمی کرد.