بازداشت سه دختر

منابع حقوق بشری ایران اعلام کردند که پس از بازداشت سه دختر ۱۶ ساله توسط سپاه پاسداران در جوانرود، یکی از آنها خودکشی کرد.

سازمان های حقوق بشری گزارش دادند که دختر ۱۶ ساله ای به نام “تارا احمدی” پس از یک روز بازداشت توسط اطلاعات سپاه پاسداران در جوانرود در استان کرمانشاه خودکشی کرد.

گزارش ها و منابع حقوق بشری ایران توضیح و تأیید کردند که دختر نوجوان “تارا احمدی” در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان است.

بر اساس سازمان حقوق بشری (هه‌نگاو)، در ۲ شهریور، نیروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران ایران تارا احمدی ۱۶ ساله، و سونیا کریمی و پریا فتحی ١٤ ساله را دستگیر کردند.

گزارش هه‌نگاو تأیید کرد که بازداشت سه دختر نوجوان به دلایل نامعلومی بوده است و ماموران سپاه دلیل دستگیری آنها را ذکر نکرده و آنها پس از یک روز بازداشت آزاد شدند.

سازمان حقوق بشری (هه‌نگاو) به نقل از منبع آگاه گفته است که تارا احمدی پس از آزادی و بازگشت به خانه سعی کرده خود را حلق آویز کرده و این نوجوان اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان جوانرود به سر می برد.

این منبع مطلع تاکید کرد که وضعیت تارا وخیم و هم‌ اینک در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان “محمد رسول‌الله” جوانرود بستری است.