حیدر قربانی
درخواست لغو حکم اعدام حیدر قربانی توسط سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان با صدور بیانیه ای خواستار تتوقف اجرای حکم اعدام حیدر قربانی، زندانی سیاسی کُرد و لغو حکم وی شد.

درخواست لغو حکم اعدام حیدر قربانی توسط سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

درخواست لغو حکم اعدام حیدر قربانی توسط سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان؛ دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان با صدور بیانیه ای خواستار تتوقف اجرای حکم اعدام حیدر قربانی، زندانی سیاسی کُرد و لغو حکم وی شد.

و در این بیانیه آمده است: “به گفته سازمان های حقوق بشری ، حیدر قربانی در دادگاه های انقلاب به اتهامات سیاسی و امنیتی به اعدام محکوم شد و وکیل زندانی حکم را تأیید کرد و خانواده حیدر قربانی نیز درخواست عدم اجرای این حکم و لغو آن را دارند. “

این سازمان تأکید کرد که “دبیرخانه سازمان حقوق بشر کردستان ، صرف نظر از نوع اتهام و دلیل حکم اعدام حیدر قربانی ، درخواست توقف فوری اجرای حکم و همچنین لغو محکومیت به اعدام و اجابت درخواست خانواده نامبرده را در این رابطه خواستار است.

طوفان توئیتری در حمایت از حیدر قربانی

پس از رد درخواست محاکمه مجدد حیدر قربانی ، یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام از سوی دیوان عالی کشور ، کاربران ایرانی کاربران ایرانی با انتشار پیام‌هایی با هشتگ «نه_به_اعدام_حیدر_قربانی» و «حیدر_قربانی» یک طوفان توئیتری راه اندازی کردند.

قرار است در شامگاهی پیش از ملاقات خورشید باز هم عدالت را بر دار کنند…

شنبه ۲۸ اوت (۶ شهریور) شهر اشتوتگارت آلمان؛ همگان برای لغو حکم غیرانسانی اعدام زندانی سیاسی کُرد