حادثه آتش‌سوزی گسترده در منطقه چوبی شهرک «امام‌زاده ابراهیم»
حادثه آتش‌سوزی گسترده در منطقه چوبی شهرک «امام‌زاده ابراهیم»

حادثه آتش‌سوزی گسترده در منطقه چوبی شهرک «امام‌زاده ابراهیم»؛ مهدی نقدی، فرماندار شفت در استان گیلان، اعلام کرد که یک آتش‌سوزی گسترده در خانه‌های چوبی شهرک «امام‌زاده ابراهیم» رخ داده است. بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری و قسمتی از بازار در این حادثه به طور کامل آتش‌سوزی شده‌اند، اما خوشبختانه جان انسانی در این حادثه از دست نرفته است.

حادثه آتش‌سوزی گسترده در منطقه چوبی شهرک «امام‌زاده ابراهیم»

امروز، ۱۳ اردیبهشت ماه، مهدی نقدی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در شهرک امام‌زاده ابراهیم شهرستان شفت، اعلام کرد که این حادثه از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد.

فرماندار شفت امروز اعلام کرد که حدود ۴۰ واحد تجاری و مسکونی در شهرک امام‌زاده ابراهیم به دام آتش افتاده‌اند. وی افزود که با توجه به بافت و معماری این شهرک، هر واحد سه تا چهار طبقه بوده و اصلی‌ترین جنس ساختمان‌ها چوب است.

فرماندار شفت خبر داد که آتش‌نشانان تا صبح امروز موفق به خاموش کردن آتش شده‌اند. وی اظهار کرد که مواد ساختمانی از چوب باعث سرعت گسترش آتش شده و تیم‌های آتش‌نشانی از شفت، احمدسرگوراب، نصیرمحله، شهرک صنعتی شفت، فومن و رشت برای کمک به اطفای حریق به محل اعزام شده‌اند.

تلفات جانی نداشتیم

مهدی نقدی با بیان اینکه تلفات جانی نداشتیم، خاطرنشان کرد که آتش‌نشانان همچنان در حال بررسی میزان خسارت‌ها هستند و علت اصلی این حادثه در دست بررسی است؛ با این حال، طبق شواهد موجود، اتصال سیم‌کشی یک نانوایی که تعطیل بوده، موجب شکل‌گیری حریق شده است.