جنگ با آذربایجان

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی، درباره احتمال آغاز آتش جنگ با آذربایجان به دلیل “اشتباه استراتژیک دولت” هشدار داد.

خرازی به رهبران آذربایجان هشدار داد که در نتیجه ارتکاب اشتباه استراتژیک در همکاری با کشورهای غیر دوست، آتش جنگ را در منطقه شعله‌ور نکنند.

پایگاه اطلاع‌رسانی شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت که خرازی توضیح داد: «اسرائیل بدون شک… بدون ‌توقع در آذربایجان لانه نکرده است و هدف‌های شومی را در سر می‌ پروراند».

رئیس شورای راهبردی به طور غیر مستقیم الهام علی‌‌یف، رئیس‌جمهوری آذربایجان را خطاب قرار داد و گفت: «اسرائیل قصد دارد «آتش جنگ را در منطقه به دلیل اشتباه استراتژیک دولت فعلی شعله‌ور کند و این فاجعه‌ای مصیبت‌بار خواهد بود».

♦    رزمایش سه جانبه ترکیه، آذربایجان و گرجستان

 به نوبه خود، الهام علی‌یف ادعاهای ایران در مورد حضور اسرائیل در مناطق مرزی بین آذربایجان و ایران را تکذیب کرد و از اینکه مقامات رژیم ایران در حال تکرار ادعاهای “بی اساس” یک “آخوند ایالتی” هستند، ابراز تاسف کرد.

 رئيس جمهوری آذربایجان گفت: «اینجا نه کسی حضور دارد و نه ساختمانی برای اسکان افراد وجود دارد. من در مرز ارس هستم، ایران توضیح بدهد اسرائیل کجای این منطقه است؟».

در هفته های اخیر، روابط تهران و باکو شاهد تشدید تنش ها بود، چرا که ارتش ایران رزمایش نظامی خود را در مرزهای مناطق آذربایجان آغاز کرد و باکو نیز رزمایش نظامی سه جانبه با ترکیه و گرجستان را اعلام کرد که نشان از احتمال آغاز آتش جنگ با آذربایجان دارد.