صدور تروریسم

گزارش های محرمانه ای منتشر شده که سپاه پاسداران بازوی اصلی صدور تروریسم قطر است و حاکمان این کشور تا کنون به حمایت مالی از سپاه ادامه دادند.

این گزارشها همچنین نشان می دهد که قطر تحت پوشش کمکهای بشردوستانه از حزب الله لبنان، رهبران، کادرها و هواداران آن حمایت مالی کرده است.

در حالی که قطر اسلحه، مهمات، و تجهیزات تروریستی را به عنوان بخشی از کاروانهای کمک های بشردوستانه ای که به بیروت فرستاده بود.

  • حمایت از ایده ولایت فقیه

این گزارشها شامل جزئیات مربوط به تأمین منابع مالی سپاه از سوی قطر بود و همچنین نشان داد که قطر از برنامه های سپاه پاسداران برای گسترش ایدئولوژی ولایت فقیه در مراکش، الجزایر و اردن حمایت و پشتیبانی می کرد.

حاکمان قطر و عناصر آن به احزاب و مردم آن کشورهای عربی کمک کردند تا از ایده های ولایت فقیه حمایت کنند و اصول سیستم نگهبانی بر اساس تروریسم را گسترش دهند.

  • سیستم موشکی

و از آنجا که قطر منبع اصلی صدور تروریسم در جهان است، وزیر خارجه این کشور قبلاً اعلام کرده بود که تعیین سپاه پاسداران به عنوان گروه تروریستی منجر به بی ثباتی در منطقه می شود.

و اینکه این تصمیم مشکلات را برطرف نمی کند و یک تصمیم یک جانبه تلقی می شود زیرا ایران موقعیت منطقه ای و جغرافیایی خود را دارد.

اطلاعات چندین کشور عربی نشان می دهد که پول قطر و حمایت آن از فعالیت های تروریستی سپاه امنیت و ثبات را در بیش از یک کشور خلیج، عربی و خارجی تضعیف کرده است.

زیرا از حزب الله لبنان حمایت می کرد و سیستم موشکی شبه نظامیان ایرانی در عراق علاوه بر حمایت از بشار اسد در سوریه را تأمین می کرد.