افشای مقر پایگاه موشکی سپاه پاسداران در هرمزگان

افشای مقر پایگاه موشکی سپاه پاسداران در هرمزگان، تصاویر جدید ماهواره ای که توسط مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک منتشر شده، از ساخت پایگاه موشکی جدیدی در در نزدیکی حاجی‌آباد در استان هرمزگان، جنوب ایران خبر داد.

افشای مقر پایگاه پایگاه موشکی سپاه پاسداران در هرمزگان

تصاویر جدید ماهواره ای که توسط مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک منتشر شده، از ساخت پایگاه موشکی جدیدی در در نزدیکی حاجی‌آباد در استان هرمزگان، جنوب ایران خبر داد.

طبق گفته این موسسه ، پایگاه سپاه پاسداران برای شلیک موشک های بالستیک “فاتح” با سوخت جامد تاسیس شد.

به گفته این موسسه ، با توجه به خطر گسترش توانایی های موشکی ایران ، ساخت این سایت جدید توجه سرویس های اطلاعاتی بین المللی را به خود جلب خواهد کرد.

تاکنون وجود سایت حاجی آباد را اعلام نکرده است

اگرچه ایران در سال های اخیر چندین مجتمع موشکی زیرزمینی را کشف کرده است ، اما هنوز از وجود سایت حاجی آباد خبر نداده است.

پایگاه خبری نشنال به نقل از تحليلگران دفاعي گزارش داد كه تأسيسات جديد در جنوب ايران در شيبى خاصي در دامنه كوه به شكلي قرار دارد كه هدف آن استقرار موشكها براي هدف گذاري دقيق است.

نشنال خاطرنشان کرد: شیب تند کوه و شیب ویژه هفت نقطه شلیک نشان دهنده جهت خاصی است که محل نگرانی پایگاه های هوایی نظامی مستقر در عربستان سعودی و بحرین است.

جو دمپسی ، تحلیلگر دفاعی درموسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک ، گفت: تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که موشکهای فرو رفته در شیب تند به طور مداوم مناطق وسیعی از عربستان سعودی ، احتمالاً ریاض را هدف قرار می دهند.