دانش آموزان
ضرب و شتم دانش آموزان معترض توسط نیروی انتظامی

ضرب و شتم دانش آموزان معترض توسط نیروی انتظامی، امروز ، چهارشنبه ،۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ ، تعدادی از دانش آموزان کلاس های نهم و دوازدهم ، در پی فراخوان قبلی و اعتراض به شرکت در امتحانات نهایی با وجود شیوع ویروس کرونا ، حداقل در 14 شهر از جمله بروجرد ، تهران و قزوین ، سمانان ، کرج ، شهرکرد ، شیراز ، زنجان ، خرم آباد ، یزد و تبریز، بیرجند ، اردبیل و فولادشهر در اعتراض از مقابل ساختمان آموزش و پرورش در شهرهای خود تجمعات اعتراضی برگزاری کردند.

ضرب و شتم دانش آموزان معترض توسط نیروی انتظامی

این دانش آموزان می خواهند برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری كرونا و اطمینان از سلامتی خود و همشهریان خود ، رگزاری امتحانات نهایی به شیوه مجازی و آنلاین” هستند”.

تجمع دانش آموزان کلاس نهم و دوازدهم در یزد و فولاد شهر با ورود نیروهای پلیس منجر به خشونت و ضرب و شتم تعدادی از آنها شد که پس از این رویه دانشجویان معترض شعارهایی مانند ”نترسید نترسید، ما همه با هم هستیم” را سر دادند.

در میان شعارهای دیگر دانشجویان معترض فریاد می زدند: “به “حضوری؛ کفن می‌خواد نداریم نداریم”، “امتحان حضوری، نمی‌خوایم نمی‌خوایم” و “امتحان حضوری، با کرونا نمیشه نمیشه”

کمیته مدیریت کرونا: “آزمون‌های حضوری در مکان‌های باز و دارای تهویه هوا برگزار می‌شود”.

جعفر پاشایی ، مدیرکل آموزش و پرورش استانداری تبریز در این باره گفت: “انجام امتحانات مهم مقدماتی (نهم و دوازدهم) به صورت حضوری یک تصمیم ملی است و مطمئناً طبق پروتکل ها و فواصل انجام می شود.”

کمیته مدیریت کرونا ایران روز دوشنبه بيان کرد که “آزمون‌های حضوری در مکان‌های باز و دارای تهویه هوا برگزار می‌شود”.