شبکه جاسوسی

وزارت اطلاعات ایران گفت که اعضای سه شبکه جاسوسی و سه تیم داعش و سلفی در آذربایجان غربی را در دو ماه گذشته” شناسایی و منهدم کرده است.

به گفته مدیر کل اطلاعات آذربایجان غربی، دیروز، پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت، امسال سه شبکه جاسوسی و سه تیم داعش و سلفی در آذربایجان غربی منهدم شدند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: «در ۵۸ روز گذشته، اعضای سه شبکه جاسوسی که برای حمله به جمهوری اسلامی و نا امن و بی ثبات وضعیت ایران وارد کشور شده اند، شناسایی شده اند».

وی افزود که این سه گروه تروریستی متشکل از داعش و سلفی ها را با اتهام خرابکاری کشور دستگیر کردند و آنها شناسایی و اعضای آنها دستگیر شدند».

به نوبه خود، وزارت اطلاعات ایران به تعداد بازداشت شدگان، زمان و مکان آنها یا سایر جزئیات دستگیری آنها به طور دقیق اشاره نکرد.

شایان ذکر است که سازمان های حقوق بشری ، نهادهای اطلاعاتی ایران مخالفان سیاسی و عقیدتی خود را تکفیری، وابسته به کشورهای خارجی، تجزیه‌طلب، جاسوس، و داعش می خوانند.

از سوی دیگر، برخی از تحلیلگران سیاسی با انتقاد از گزارش وزارت اطلاعات، اظهار داشتند که انتشار این خبر قبل از انتخابات عمدی است.

آنها توضیح دادند که انتشار این خبر نوعی ایجاد وحشت و ارعاب و نشان دادن توانایی نهادهای دولت در کنترل و برخورد با مخالفان احتمالی است.