خاکسپاری
سیروان قربانی(سمت راست)، برهان کمانگر (سمت چپ)

فعالان سیاسی در ایران از دستگیری دو شرکت کننده دیگر در مراسم خاکسپاری حیدر قربانی، زندانی اعدامی کُرد، در کامران خبر دادند.

یک منبع آگاه دولتی اظهار داشت گفت که دستگیری شهروندان “سیروان قربانی” و “برهان کمانگر” روز پنجشنبه، ۴ دی ماه، در یکی از خیابان های کامیاران بدون ارائه مدرک قضایی صورت گرفت.

وب سایت حقوق بشر “هه‌نگاو” که مناطق کردنشین ایران را پوشش می دهد، گزارشی منتشر کرده بود که در آن اعلام کرد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی همچنان به دستگیری شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه حیدر قربانی، فعال سیاسی اعدامی کرد، ادامه می دهند.

گزارش هه‌نگاو توضیح داد که نیروهای امنیتی دو شهروند دیگر به نام های “سیروان قربانی” و “برهان کمانگر” را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

سازمان های حقوق بشری پیشتر از بازداشت حسن قربانی “برادر حیدر قربانی”، آمانج قربانی “فعال محیط زیست کُرد” و ملا میرزا محمد رحمانی از روحانیون سرشناس کامیاران خبر داده بودند.

نیروهای جمهوری اسلامی همچنین طی روزهای اخیر شهروندان کامیارانی را به دلیل شرکت در مراسم خاکسپاری حیدر قربانی بازداشت کرده اند.

رژیم جمهوری اسلامی، حیدر قربانی، زندانی سیاسی متهم به بغی، مشارکت در قتل عمدی سه نفر و عضویت در گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی را در زندان سنندج به طور مخفیانه اعدام کرد.