ترور نخست وزیر

وزارت کشور عراق جزئیات تلاش ناکام برای ترور نخست وزیر عراق، مصطفی الکاظمی را که سحرگاه امروز یکشنبه ۱۶ آبان ماه رخ داد، اعلام کرد.

وزارت کشور عراق افزود که تلاش ناموفق با ۳ پهپاد انفجاری در اندازه های مختلف انجام شد و نیروهای امنیتی عراق توانستند دو پهپاد از این سه را ساقط کنند.

بیانیه وزارت کشور عراق تایید کرد که الکاظمی خوب است و آسیبی ندیده است، در حالی که تحقیقات در مورد شرایط حادثه آغاز شده است.

وزارت کشور همچنین توضیح داد که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروری را که الکاظمی آن را اقدامی “بزدلانه” توصیف کرد، بر عهده نگرفته است.

 به نوبه خود، شبه نظامیان مسلح “گردان‌های حزب الله عراق” كه وابسته به رژیم جمهوری اسلامی، دست داشتن خود در تلاش برای ترور نخست وزیر عراق را رد کردند.

♦     واكنش ایران فقط یک جمله بود: «فتنه جدیدی»!

ابوعلی العسکری، مسئول امنیتی “گردان‌های حزب الله عراق” در تلگرام خود به زبان عربی نوشت: «اگر کسی بخواهد به این “موجود فیس‌بوکی” آسیب برساند، راه‌های بسیار “کم‌هزینه‌تر” و “مطمئن‌تری” برای رسیدن به آن وجود دارد».

العسکری اضافه کرد: «طبق اطلاعات تایید شده ما، هیچکس در عراق حتی مایل نیست یک پهپاد برای هدف قرار دادن خانه نخست وزیر سابق- اشاره به الکاظمی- ضرر کند.. ایفای نقش قربانی تبدیل به یک تاکتیک نخ نما شده است».

شایان ذکر است که حزب الله عراق یکی از سازمان های مسلح و شبه‌نظامیان تحت حمایت و تامین مالی سپاه پاسداران است و یکی از احزاب معترض به نتایج انتخابات پارلمانی عراق بود.

از سوی دیگر، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، تلاش برای ترور نخست وزیر عراق را محکوم کرد و آن را به “فتنه” خواند.

 شمخانی در توییتر خود نوشت: « سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق فتنه جدیدی است که رد آن را باید در اتاق‌های فکر خارجی جستجو کرد».